
klasykami.pl
Samochód jest z 1979 roku i pierwotnie był oryginalnym dużym Fiatem w nienagannym stanie. Jest to wersja eksportowa, która nigdy nie opuściła Polski. Pamiętam, że ktoś specjalnie oblał samochód kwasem, co spowodowało jego zniszczenie. Jednak auto zostało odnowione i pozostało w kraju, co okazało się sukcesem dla kogoś, kto cieszył się z jego użytkowania. Po pewnym czasie samochód otrzymał różne modyfikacje, w tym obniżone zawieszenie. W pewnym momencie w serwisie ogłoszeniowym pojawiły się felgi ATS, które MUSIAŁY znaleźć się w tym aucie. Naklejki również zostały wyprodukowane samodzielnie. Projekt ten stopniowo rozwijał się, a nawet kierownica zamontowana w aucie (i to nie byle jaka!) dopełniała całości. W tej chwili, gdyby była założona oryginalna kierownica, mógłbym robić kwaśną minę i cmokać, myśląc sobie: „No teraz to jakoś nie pasuje do całości”. Teraz tak mówię, ale wcześniej nie wiem, czy bym pomyślał, że ta kierownica będzie pasować tutaj. Niewątpliwie jest ona kapitalnym dodatkiem do wnętrza samochodu. Jeśli ktoś chciałby przywrócić samochód do oryginalnego stanu, nie byłoby z tym żadnego problemu, wszystkie części są w posiadaniu. Jedynym minusem może wydawać się obniżenie samochodu. Kiedy na niego patrzymy, nie wydaje się siedzieć tak nisko, ale jadąc trzeba bardzo uważać na każdą nierówność, a o krawężnikach trzeba zapomnieć, chociaż auto jest wyposażone w osłonę spodu silnika. Jednak rekompensatą jest rasowy wygląd. Gdyby wóz stał wyżej, straciłby na wyglądzie. Jeśli ktoś myśli o jeszcze większej glebie, moim zdaniem powinien zapomnieć o tym. Oczywiście można, ale jadąc takim autem, miałbym tylko kilka dróg w mieście, po których mógłbym jeździć. Reszta z nich byłaby samobójstwem.
Spot 125p w moim mieście…
Nie tak dawno powiedziano mi, abym wpadł na spot Fiata, który miał się odbyć w którąś niedzielę o godzinie 12. Pomyślałem sobie, że może być ciekawie. Zobaczyć kilka polskich FiATów w jednym miejscu – dla takiego maniaka jak ja, było na co popatrzeć. 125P sprzed 1975 roku był chyba najstarszym autem, jakie pojawiło się na mini zlocie. Charakterystyczne tylne lampy oraz atrapa z przodu to najważniejsze wyróżniki „pierwszych” Fiatów. Samochodów było razem 9, pojawiły się również dwa Wartburgi. Jeden z nich mi był znany, ponieważ kilkanaście dni temu prezentowałem go na stronie. Spoty to fajna sprawa, i byłoby ciekawie, gdyby miały miejsce znacznie częściej. Ludzie wymieniają się doświadczeniami, opowiadają różne historie, pomagają w pracach nad autami. Po około godzinie 125P przejechały przez centrum miasta. Na pierwszym skrzyżowaniu niestety Polonez przede mną, który również był z „ekipy”, odmówił posłuszeństwa, i pomogłem w odpaleniu od kabli. Auta udały się do koszalińskiego motoparku, co później okazało się nie najlepszym pomysłem z powodu tłoku i dużej ilości piachu. Rozumiecie? Czyścisz, pucujesz, żeby przed kolegami się pochwalić, a w ciągu minuty auto zakurzone jak po dwutygodniowej jeździe. Nie no, tak nie może być! Cieszę się, że poinformowano mnie o spotkaniu i że mogłem w nim uczestniczyć, biegając wokół z aparatem. To nie była nudna niedziela!
I na zakończenie: Kierując się już własną drogą do wspomnianego motoparku po uratowaniu poldka w pewnym momencie jechałem za Wartburgiem – bohaterem niedawno opublikowanego wpisu. Trzymałem się za nim jadąc po rondzie. Pomyślałem, że w momencie zjazdu, już na prostej wyprzedzę go lewym pasem. Nic z tych rzeczy. Ludzie! Ledwo trzymałem tempo jakie narzucił mi ten mały dwusuw.

Dołącz do dyskusji
Artykuły
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...
Mercedes-Benz W196 R: Wyścigowa ikona, która nadal bije rekordy
klasykami.plW świecie klasycznych samochodów i wyścigowych legend niewiele modeli budzi takie emocje jak Mercedes-Benz W196 R. Ten niezwykły bolid, za którego kierownicą zasiadali najwięksi mistrzowie Formuły 1, niedawno został sprzedany na aukcji za astronomiczną...
Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl
klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...
Bydgoskie Klasyki Nocą: fotorelacja z pierwszego spotkania w 2024 roku
klasykami.plJeśli śledzicie nas na Facebooku lub Instagramie, mogliście zauważyć, że bydgoskie spotkania pod lodowiskiem Torbyd bardzo mi przypadły do gustu. Nie mogłem przegapić pierwszego spota, który okazał się wyjątkowo udany. Przed pierwszym spotkaniem bydgoskich...
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Jeżeli polskie auta to zapomniałeś o Zastavach produkowanych w naszym kraju. Technologicznie przewyższały 125p w niemal każdym względzie.
Jeśli mowa o Zastavach – ciekawe autko, szkoda że tak rzadko je spotykam. Sam chętnie bym się takim przejechał i jeśli kiedyś się uda, stanie przed obiektywem. W 1100, zawsze podobał mi się tył nadwozia. Jednak wybierając z aut produkowanych w Polsce, wybrałbym 125p – kwestia gustu.
hej. Bardzo ciekawy fiat. A najciekawsze te pasy na karoserii. Mam prośbę , może uchylił byś rąbka tajemnicy i podał wymiary naklejek na boki??? dzieki pozdrawiam
Cześć, niestety nie wiemy jakie są wymiary naklejek, a kontaktu do właściciela już chyba nie mamy.