
8 października 2019
Audi Quattro Spyder, koncept o którym niewielu pamięta.
Jest jednym z tych konceptów, o których myślimy „przecież, to mogło się udać”. I rzeczywiście, aby Quattro Spyder wszedł do produkcji, wiele nie brakowało. Oczywiście do wszystkiego musieli wsadzić swój poprawny nos niemieccy księgowi i cały pomysł szlag trafił!
W pełni sprawny prototyp został zaprezentowany w 1991 roku, na targach we Frankfurcie i tak naprawdę, nawet dzisiaj Audi z centralnie umieszczonym silnikiem wygląda rewelacyjnie.
Auto można by porównać do modelu TT lub nawet zaryzykować i wspomnieć R8. Oba te modele zawdzięczają Quattro Spyder naprawdę sporo. Dzięki zastosowaniu aluminium w konstrukcji samochodu, ważył 1100 kg. Gdyby użyto stali, samochód byłby cięższy o około 30%.
Z ciekawostek można wspomnieć o przezroczystym dachu, który można było zdjąć. Dzisiaj taki dach to żadna rewelacja, ale wtedy był to odważny pomysł, choć oczywiście już wcześniej takie rozwiązania już się pojawiały.
W Quattro Spyder zamontowano V6 o pojemności 2,8 litrów i mocy 174KM. Całość była połączona z pięciostopniową skrzynią biegów. Moc była przenoszona na wszystkie koła (w końcu to Quattro). Samochód spodobał się, ale niestety był nieopłacalnym projektem dla marki z Ingolstadt. Łącznie wyprodukowano dwa jeżdżące prototypy.
Dołącz do dyskusji
Artykuły
Mercedes Klasy G Edition „Stronger Than The 1980s” – nowy rozdział legendy z lat 80.
klasykami.plSą samochody, które zmieniają się z każdą generacją – stają się bardziej opływowe, bardziej ekologiczne, bardziej „na czasie”. I jest Klasa G – maszyna, która przez cztery dekady nie miała potrzeby, by drastycznie się zmieniać. Ona po prostu była i nadal...
Psychodelia na czterech kołach: Rolls-Royce Phantom V Johna Lennona
klasykami.plW świecie klasyków nie brakuje samochodów z duszą. Ale są też takie, które wykraczają poza samą motoryzację — stają się artystycznymi manifestami, kulturowymi symbolami i niemymi świadkami zmieniającego się świata. Jednym z najbardziej barwnych przykładów...
Mercedes SL R129 księżnej Diany – samochód, który złamał protokół
klasykami.plWśród wszystkich samochodów, które przewinęły się przez ręce członków brytyjskiej rodziny królewskiej, tylko jeden zasłużył na miano „skandalicznego”. Nie był to egzotyczny bolid ani opancerzona limuzyna, ale elegancki, bordowy Mercedes-Benz SL 500...
Schlörwagen: najbardziej opływowy samochód świata, o którym nie słyszałeś
klasykami.plW świecie zabytkowych samochodów nie brakuje dziwactw i niezwykłych projektów. Czasem trafi się model, który wygląda jak z filmu science fiction, innym razem – jak dzieło szalonego artysty. Ale rzadko zdarza się, by pojazd stworzony w 1939 roku wyglądał...
Prima Aprilis? Nie. Saab naprawdę zbudował samochód z joystickiem
klasykami.plWyobraź sobie, że wsiadasz do samochodu np. taki SAAB. Odpalasz silnik, poprawiasz lusterka i... zamiast złapać za kierownicę, łapiesz joystick. Tak, JOYSTICK. Taki, jakim sterowałeś F-16 w dzieciństwie na komputerze, tylko że teraz tym ustrojstwem masz...
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...
Przepiękny po stokroć!