a
Klasykami.pl

8 października 2019

Audi Quattro Spyder, koncept o którym niewielu pamięta.

Jest jednym z tych konceptów, o których myślimy „przecież, to mogło się udać”. I rzeczywiście, aby Quattro Spyder wszedł do produkcji, wiele nie brakowało. Oczywiście do wszystkiego musieli wsadzić swój poprawny nos niemieccy księgowi i cały pomysł szlag trafił!

W pełni sprawny prototyp został zaprezentowany w 1991 roku, na targach we Frankfurcie i tak naprawdę, nawet dzisiaj Audi z centralnie umieszczonym silnikiem wygląda rewelacyjnie.

Auto można by porównać do modelu TT lub nawet zaryzykować i wspomnieć R8. Oba te modele zawdzięczają Quattro Spyder naprawdę sporo. Dzięki zastosowaniu aluminium w konstrukcji samochodu, ważył 1100 kg. Gdyby użyto stali, samochód byłby cięższy o około 30%.

Z ciekawostek można wspomnieć o przezroczystym dachu, który można było zdjąć. Dzisiaj taki dach to żadna rewelacja, ale wtedy był to odważny pomysł, choć oczywiście już wcześniej takie rozwiązania już się pojawiały.

W Quattro Spyder zamontowano V6 o pojemności 2,8 litrów i mocy 174KM. Całość była połączona z pięciostopniową skrzynią biegów. Moc była przenoszona na wszystkie koła (w końcu to Quattro). Samochód spodobał się, ale niestety był nieopłacalnym projektem dla marki z Ingolstadt. Łącznie wyprodukowano dwa jeżdżące prototypy.

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Miłosz
Miłosz
7 miesięcy temu

Przepiękny po stokroć!

Artykuły

0 0 votes
Article Rating