
klasykami.pl
Z jednej strony stołu siada ekipa zajmująca się renowacją oraz unowocześnianiem Porsche, z drugiej strony przysiada się zespół F1. Dodatkowo znajdują się krzesła dla kilku łebskich gości w branży. Nagle ktoś wpada na pomysł: „Zbudujmy takie Porsche, jakiego świat jeszcze nie widział!”
Porsche 964 pojawiło się w roku ’89. Postrzegany jako nowy kierunek dla modelu 911 – napęd na cztery koła, wygładzone zderzaki oraz sporo innowacji na pokładzie, jak na przykład Tiptronic. Był to odpowiedni model, aby wkroczyć w zbliżające się lata 90. Po prawie 30 latach znowu jest głośno o tym aucie. Za tym wszystkim stoi kilka firm, które zdecydowały się na współpracę. Pierwsza z nich to Singer Vehicle Design. Jeśli widzieliście 964 na zdjęciu z szerokimi felgami Fuchs o wyglądzie Concept Car, to prawdopodobnie widzieliście robotę właśnie tej firmy. Dalej mamy Williams Advanced Engineering, czyli ekipę z Formuły 1. Przy budowie będzie działać również Brembo oraz BBS.




Obrazy przedstawiające zielone Porsche to efekt dwuletniej współpracy tych firm oraz kilku konsultantów, między innymi Hansa Mezgera – legendarnego konstruktora z Porsche. Historia zaczęła się w momencie, kiedy klient Singera, Scott Blattner, zwrócił się do firmy i poprosił, aby zmodyfikowano jego 964. Samochód miał być lekki oraz bardzo mocny. Stało się! Samochód waży 990 kg, a oryginalny silnik z pojemnością 3,6 został powiększony do 4 litrów. Efekt zbudowania takiej jednostki to 500 KM oraz fakt, że silnik jest w stanie kręcić się do 9000 obrotów.
Zmiany objęły również aerodynamikę, ulepszono geometrię, usztywniono zawieszenie. Dzięki tym zabiegom samochód będzie się prowadził po prostu lepiej. Warto wspomnieć, że Singer współpracował z kierowcami Marino Frachittim i Chrisem Harrisem, aby udoskonalać dynamikę jazdy. Żeby była jasność, temat aerodynamiki potraktowano tak samo poważnie jak zmiany w jednostce napędowej. Zmianie uległ na przykład dach w samochodzie, dodano wloty powietrza w zmodyfikowanych oknach oraz widoczny tylny dyfuzor.
Takich niezwykłych Porsche powstanie wyłącznie 75 sztuk. Zapewne rozejdą się jak świeże bułeczki, choć cena jest na razie nieznana. Ten samochód to kolejny poziom, etap w firmie Singera – naprawdę coś nowego. Samochody będą budowane w Wielkiej Brytanii.












Dołącz do dyskusji
Artykuły
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...
Mercedes-Benz W196 R: Wyścigowa ikona, która nadal bije rekordy
klasykami.plW świecie klasycznych samochodów i wyścigowych legend niewiele modeli budzi takie emocje jak Mercedes-Benz W196 R. Ten niezwykły bolid, za którego kierownicą zasiadali najwięksi mistrzowie Formuły 1, niedawno został sprzedany na aukcji za astronomiczną...
Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl
klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...
Bydgoskie Klasyki Nocą: fotorelacja z pierwszego spotkania w 2024 roku
klasykami.plJeśli śledzicie nas na Facebooku lub Instagramie, mogliście zauważyć, że bydgoskie spotkania pod lodowiskiem Torbyd bardzo mi przypadły do gustu. Nie mogłem przegapić pierwszego spota, który okazał się wyjątkowo udany. Przed pierwszym spotkaniem bydgoskich...
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Piękne auto, nieczęsto się zdaza, żeby po modyfikacjach klasyka wyglądał lepiej niż oryginał, a tutaj jak najbardziej się udało.
Wszystko fajnie tylko co to jest Michelin Advanced Engineering? Powinno być Williams Advanced Engineering.
I jeszcze link:
http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/news/singerannouncesdetailsofdynamicsandlightweightingstudyundertakenwithwilliamsadvancedengineering
Nasz błąd. Dzięki za sprostowanie 😉