a

Klasykami.pl

28 Stycznia 2016

DeLorean

Come back

DMC-12

Wielki come-back? DeLorean wraca do produkcji!

Minęło 35 lat od rozpoczęcia produkcji modelu DMC-12. Pierwsze Deloreany zjechały z taśmy produkcyjnej 21 stycznia 1981 roku. Choć jestem wielkim fanem tego auta, nie ma żadnych wątpliwości, że ten wóz do najlepszych nie należał. Samochód produkowano niecałe 2 lata, a kłopoty finansowe pojawiły się jeszcze w 1981 roku.

Za to wczoraj pojawiły się informacje o planowanym wznowieniu produkcji Deloreana w niezmienionej formie przez firmę Delorean Motors Company, która została założona w 1995 roku w Teksasie. Temat powrócił, ponieważ podobne newsy pojawiały się parę lat temu. Wtedy firma nie otrzymała zgody na nadawanie numerów VIN. Aktualnie wszystko stoi na dobrej drodze, aby rzeczywiście wznowić produkcję z powodu zmian prawnych w stanie Teksas.

 

 

1c

 

Z zewnątrz ma to być ten sam wóz, który jest nam dobrze znany, ale w środku ma być nowocześnie, a co za tym idzie, auto będzie miało znacznie więcej koni. Mówi się o 300–400 koniach. Jak będzie w praktyce? Zobaczymy.

Początkowo firma ma wytwarzać jeden samochód na miesiąc – mało. I ma kosztować około 100 tysięcy dolarów – dużo. Czy ktoś się zdecyduje na zakup nowego Delo? Z pewnością tak, ale mam nadzieję, że pomysł nie skończy się tak jak produkcja 34 lata temu.

Nowy DMC ma się pojawić w 2017 roku, a produkcja ma wynieść zaledwie 300 sztuk. Swoją drogą, nowy wóz powinien nazywać się DMC100, w końcu oryginalny DMC-12 miał kosztować 12 tysięcy i stąd takie oznaczenie.

 

Warto dodać, że temat starych (nowych) aut pojawiał się już na stronie: https://klasykami.pl/taka-teoria/stare-przeplatane-z-nowym/

 

qac_carsbig

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Artykuły

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

klasykami.plZamek Topacz. Wrocławskie przedmieścia, zapach kawy i starych samochodów. Tym razem wchodzimy „od tyłu” - impreza jeszcze się nie rozruszała. Najlepiej być tu rano. Tak zaczyna się dla mnie MotoClassic Wrocław 2025 - wydarzenie, które z roku na rok coraz...

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

klasykami.plKiedy patrzysz na nowe Morgany - Plus Six lub Plus Four - masz wrażenie, że czas się zatrzymał. Że marka stoi w cieniu swoich legendarnych roadsterów, trzymając się rzemieślniczego minimalizmu. Ale Supersport to dla marki nowy etap - Morgan wkracza w nową...

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

klasykami.plWyobraź sobie samochód, który z jednej strony patrzy wstecz, do pięknych czasów, gdy auta miały charakter, indywidualność, długą maskę i duszę. Z drugiej strony mówi nam, że to nowoczesna wizja. W dużym skrócie właśnie taki jest Vision Concept od...

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

klasykami.plPisaliśmy już o Tatrze T97 w ostatni czwartek na FB - zacząłem od przeglądania Bring a Trailer i trafił mi się czeski staroć wystawiony w Kanadzie. W tamtym momencie ktoś licytował za 13 000 USD… ale to, co wydarzyło się pod koniec aukcji, przeszło moje...

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

klasykami.plKiedy myślimy „Porsche”, przed oczami mamy drapieżne 911 Turbo S, syczące jak wąż Carrera GT lub ziejące ogniem w Le Mans 917. To maszyny budowane dla prędkości, prestiżu i bezkompromisowej inżynierii. Co byś powiedział na to, że w muzeum w Zuffenhausen,...

0 0 votes
Article Rating