
klasykami.pl
Za projektem stał zespół składający się z najlepszych projektantów. Można tutaj wymienić choćby Bruno Sacco lub Paul Bracq. Przełożonym był Friedrich Gieger. Nad wszystkim czuwał Karl Wilfert, który zarządzał projektem.
Mercedes wypuścił bardzo udany samochód, nie bez powodu lata 70-80 są uważane za najlepszy okres w historii Mercedesa. Kiedy patrzę na C107, zawsze mam wrażenie, że karykaturzysta miałby łatwe zadanie w narysowaniu tego auta w sposób prześmiewczy. Niska, prosta linia nadwozia i wysoko poprowadzony dach sprawiają, że 107 trochę traci proporcje. Do tego dochodzi długa maska z przodu i krótka z tyłu. Ale czy to wada? Nie sądzę. Ten samochód jest piękny, może w trochę swojski sposób, ale jednak. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu w środku samochód jest… niezwykle wygodny. Szczerze powiem, że kiedy musiałem już wysiąść, pomyślałem: już? Nie chcę! Mógłbym w tym aucie nocować. Nie wiem, jaki efekt miałoby to na mój kręgosłup następnego ranka, ale dalej nie chciałbym z niego wychodzić.
Jak to jeździ? Egzemplarz na zdjęciach był wyposażony w silnik M110, słynne sześć cylindrów, który pasuje idealnie do tego auta. Początkowo Mercedes planował, że pod maską będą znajdować się wyłącznie widlaste ósemki, ale całe szczęście, w pewnym momencie zaczął szaleć kryzys paliwowy, i zdecydowano się na mniejszy silnik. Czemu to szczęście? Ponieważ 2,8 radzi sobie naprawdę bardzo dobrze. Gdybym kupował 107, wybrałbym właśnie ten silnik. M110 to prosta, mocna konstrukcja. Gdyby coś się działo, części nie powinny być drogie. Również znalezienie mechanika, który rzeczywiście będzie znał się na tej jednostce napędowej, nie powinno stanowić problemu.

Dodam, że moją uwagę zwróciła praca automatycznej skrzyni. Człowiek nawet nie wie na jakim biegu jedzie, bo nie czujemy żadnych szarpnięć w zmianie – ani w górę, ani w dół. Ostrzejsza jazda? To jest możliwe! Kickdown, czyli guzik, który znajduje się za pedałem gazu, wciśnięty do podłogi, mówi – pokażcie mi ile zostało tych koni pod maską! Skrzynia, która zredukuje na niższy bieg oraz silnik, który momentalnie się obudzi, odpowiadają na te zaczepki setką na liczniku, a i większe prędkości nie będą stanowiły problemu.
Charakterystyczny element dla W107 to żaluzje zastosowane na tylnej szybie. Powodem takiego rozwiązania była zbyt długa szyba, która nie mogłaby się schować po jej opuszczeniu.
W107 to bardzo popularny klasyk. Myślę, że dla osoby, która chce mieć klasyczny wóz na co dzień, jest to idealny wybór. W porównaniu do innych klasyków, 107 nie jest drogi, podobnie jest w utrzymaniu. Szukasz klasyka na co dzień? Bierz starego SLC


Wieszaki wkomponowane w fotele, ułatwiały zapięcie pasów. Prostota, a zarazem ciekawe rozwiązanie – dostępne od 75 roku. W kolejnych modelach już po W107, stosowano elektryczne podajniki.

280 SLC | 05.74/08.74 – 09.81 | 10.666 |
350 SLC | 06.71/02.72 – 03.80 | 13.925 |
450 SLC | 02.72/07.72 – 10.80 | 31.739 |
450 SLC 5.0 | 09.77/05.78 – 03.80 | altogether 2.769 (types 450 SLC 5.0 and 500 SLC) |
380 SLC | 02.80/05.80 – 09.81 | 3.789 |
500 SLC | 03.80 – 09.81 | altogether 2.769 (types 450 SLC 5.0 and 500 SLC) |
Dołącz do dyskusji
Artykuły
Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl
klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...
Bydgoskie Klasyki Nocą: fotorelacja z pierwszego spotkania w 2024 roku
klasykami.plJeśli śledzicie nas na Facebooku lub Instagramie, mogliście zauważyć, że bydgoskie spotkania pod lodowiskiem Torbyd bardzo mi przypadły do gustu. Nie mogłem przegapić pierwszego spota, który okazał się wyjątkowo udany. Przed pierwszym spotkaniem bydgoskich...
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Ferrari skradzione kierowcy F1 Gerhardowi Bergerowi odzyskane 28 lat później
klasykami.plKradzież samochodu to bolesne doświadczenie. Tak myślę, choć na szczęście nigdy tego nie odczułem na własnej skórze (i mam nadzieję, że nie odczuję, czymkolwiek bym jeździł). Czy samochody się odnajdują? Zapewne to zależy, ale warto odnotować, że w...
Film biograficzny o Enzo Ferrari na dużym ekranie! Czekałem długo, ale czy było warto?
klasykami.plO tym, że Michael Mann chce zrobić film o Ferrari, można było czytać już parę lat temu. Podobno już 20 lat temu reżyser wymyślił sobie film o Enzo, ale dopiero teraz się udało. Warto było czekać? Kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny, nie ukrywam,...