a

Amelia Island 2016

klasykami.pl

19 marca, 2016

W ubiegły weekend odbyła się jedna z najważniejszych licytacji klasyków. Dwa wydarzenia, zorganizowane niemalże równocześnie, przyciągnęły inwestorów, kolekcjonerów oraz miłośników klasycznej motoryzacji. Pierwsza aukcja, która miała miejsce 11 marca, została zorganizowana przez firmę Gooding & Co. Kolejne licytacje odbyły się 12 marca, a za organizację odpowiadał dom aukcyjny RM Sotheby’s. Oba wydarzenia miały miejsce w tym samym miejscu – można by rzec, w jednej z kolebek najdroższych klasyków na sprzedaż – Amelia Island.

Gooding & Company sprzedał łącznie 69 samochodów za sumę 60 162 150 dolarów. To imponujący wynik, ponieważ sprzedano prawie 90% wystawionych pojazdów. Poniżej znajdziecie kilka z najciekawszych sprzedanych klasyków. Warto wspomnieć o najdroższych czterech kółkach. Chodzi o Ferrari 250 GT SWB California Spider, nazywane krótko California. Egzemplarz z 1961 roku był gwiazdą licytacji i został sprzedany za kwotę 17 160 000 dolarów. Jest to jeden z 37 wyprodukowanych egzemplarzy, który od nowości miał tylko 3 właścicieli i jest w doskonałym stanie. Przykładowo, można wspomnieć, że identyczne Ferrari zostało sprzedane 4 lata temu za trochę ponad 8,5 miliona dolarów. To prawie 10 milionów dolarów różnicy. Czy to była dobra inwestycja? Z pewnością tak!

Jeśli chodzi o najtańszy samochód, to tradycyjnie wspomnę o nim. Jest nim… Garbus. Choć cena nie była niska jak na klasycznego VW Beetle’a z otwieranym dachem, który został sprzedany za 28 600 dolarów. Czy to dużo? Eksperci wyceniali go na 40-60 tysięcy dolarów.

Ferrari 250 GT SWB California Spider

$15,000,000 – $17,000,000 / Sprzedany $17,160,000

Porsche 550 Spyder

$5,000,000 – $6,000,000 / Sprzedany $5,335,000

Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe

$150,000 – $175,000 / Sprzedany $121,000

Fiat 130 Coupe

$40,000 – $60,000 / Sprzedany $29,700

Ferrari 308 GTB Vetroresina

$275,000 – $325,000 / Sprzedany $236,500

Ferrari 250 GT Lusso

$1,900,000 – $2,400,000 / Sprzedany $1,875,000

Jaguar XK120 Roadster

$150,000 – $180,000 / Sprzedany $115,500

Porsche 597 Jagdwagen

$350,000 – $425,000 / Sprzedany $330,000

Chevrolet Corvette 427/390 Coupe

$90,000 – $120,000 / Sprzedany $83,600

Volkswagen Beetle Cabriolet

$40,000 – $60,00 / Sprzedany $28,600

Jaka marka cieszy się największą popularnością wśród inwestorów z tłustym portfelem? Ferrari, Ferrari i jeszcze raz Ferrari. Również na drugi dzień, 12 marca na aukcji RM Sotheby’s, najdroższym autem, jakie zostało sprzedane, było Ferrari 400 Superamerica LWB Coupe Aerodinamico zaprojektowane przez Pininfarinę. W przypadku Californii, cena została oszacowana maksymalnie na 17 milionów dolarów, a szacunki okazały się trafne. Za to w przypadku „400” cenę szacowano na poziomie 2,7 – 3,3 miliona dolarów… ale auto zlicytowano za 4,4 miliona dolarów. Słaba wycena, a może gorączka aukcji i podawane drinki miały na to wpływ?

W przypadku RM Sotheby’s sprzedano łącznie 82 samochody, ale było nieco taniej w porównaniu do aukcji Goodinga, ponieważ łączna suma osiągnięta ze sprzedaży wyniosła 38 milionów dolarów.

A za jakie auto zapłacono najmniej? To Stanley Model E2 Runabout, wyprodukowany w 1909 roku. Sprzedany za 49 500 dolarów, był wyceniany na 80-100 tysięcy dolarów.

Ferrari 400 Superamerica LWB Coupe

$2 700 000 – $3 300 000 / Sprzedany $4 400 000

Ferrari 288 GTO

$2 300 000 – $2 600 000 / Sprzedany $2 585 000

Peel P50

$75 000 – $100 000 / Sprzedany $176 000

Toyota 2000GT

$800 000 – $950 000 / Sprzedany $797 500

Ford RS200 Evolution

$475 000 – $675 000 / Sprzedany $522 500

Shelby 289 Cobra

$950 000 – $1 200 000 / Sprzedany $1 155 000

AC Ace-Bristol

$350 000 – $400 000 / Sprzedany $495 000

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

$1 300 000 – $1 500 000 / Sprzedany $1,265,000

Volkswagen Type 2 ’23-Window’

$125 000 – $175 000 / Sprzedany $159 500

Stanley Model E2 Runabout

$80 000 – $100 000 / Sprzedany $49 500

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Artykuły

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

klasykami.plZamek Topacz. Wrocławskie przedmieścia, zapach kawy i starych samochodów. Tym razem wchodzimy „od tyłu” - impreza jeszcze się nie rozruszała. Najlepiej być tu rano. Tak zaczyna się dla mnie MotoClassic Wrocław 2025 - wydarzenie, które z roku na rok coraz...

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

klasykami.plKiedy patrzysz na nowe Morgany - Plus Six lub Plus Four - masz wrażenie, że czas się zatrzymał. Że marka stoi w cieniu swoich legendarnych roadsterów, trzymając się rzemieślniczego minimalizmu. Ale Supersport to dla marki nowy etap - Morgan wkracza w nową...

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

klasykami.plWyobraź sobie samochód, który z jednej strony patrzy wstecz, do pięknych czasów, gdy auta miały charakter, indywidualność, długą maskę i duszę. Z drugiej strony mówi nam, że to nowoczesna wizja. W dużym skrócie właśnie taki jest Vision Concept od...

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

klasykami.plPisaliśmy już o Tatrze T97 w ostatni czwartek na FB - zacząłem od przeglądania Bring a Trailer i trafił mi się czeski staroć wystawiony w Kanadzie. W tamtym momencie ktoś licytował za 13 000 USD… ale to, co wydarzyło się pod koniec aukcji, przeszło moje...

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

klasykami.plKiedy myślimy „Porsche”, przed oczami mamy drapieżne 911 Turbo S, syczące jak wąż Carrera GT lub ziejące ogniem w Le Mans 917. To maszyny budowane dla prędkości, prestiżu i bezkompromisowej inżynierii. Co byś powiedział na to, że w muzeum w Zuffenhausen,...

0 0 votes
Article Rating