a

Mercedes-Benz R107

Roadster doskonały

klasykami.pl

17 lipca, 2016

Mercedes R107 to rzeczywiście ikoniczny model marki, który doskonale pasuje do letnich dni i słonecznych weekendów. Jego elegancki design oraz komfortowe wnętrze sprawiają, że podróżowanie nim po malowniczych drogach Polski to czysta przyjemność. To auto zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy i swobodną atmosferę.

Jego produkcja przez 18 lat świadczy o jego ponadczasowym stylu i uniwersalności, która nadal przyciąga uwagę miłośników motoryzacji na całym świecie. Bez wątpienia, wybierając się na wakacyjną przejażdżkę tym klasycznym roadsterem, można poczuć się jak bohater filmu z lat 70. lub 80., ciesząc się każdą chwilą spędzoną za kierownicą tego legendarnego auta.

Dzięki swojemu wyjątkowemu charakterowi i niezawodnej konstrukcji, Mercedes R107 zasługuje na swoje miejsce w historii motoryzacji i pozostaje ulubionym wyborem wielu pasjonatów klasycznych samochodów.

Model 107 już kiedyś gościł na stronie. Był to ciemnozielony SLC z silnikiem M110, który może być użytkowany na co dzień i tamten wóz takie miał właśnie zadanie. W końcu funkcjonalność oraz bezpieczeństwo to najsilniejsze (z tych praktycznych) zalet jakimi szczyciła się sto siódemka. Produkcja roadstera rozpoczęła się w roku 1971, a zakończono ją w 89. W ostatnich latach produkcji w salonie stał obok takich aut jak W126 oraz W124, które pochodziły już z innej epoki. Wyglądał przy nich jak przybysz z przeszłości ale wciąż cieszył się popularnością na tyle dobrą, że był utrzymywany w ofercie Mercedesa.

Mercedes R107 to prawdziwa legenda motoryzacji, a model 560SL z silnikiem o pojemności 5 litrów jest niezwykle imponującym wcieleniem tego klasycznego roadstera. Fakt, że był on oferowany wyłącznie na rynku amerykańskim dodaje mu jeszcze większej ekskluzywności.

Porównując go do jego następcy, czyli modelu R129, można dostrzec różnice w filozofii oraz stylu. R107 reprezentuje charakterystyczny urok lat 70. i 80., podczas gdy R129 jest bardziej nowoczesny i technologiczny. Niemniej jednak, kiedy siadasz za kierownicą R107, od razu czujesz tę niezwykłą magię, która towarzyszy jazdzie klasycznym Mercedesem. Dźwięk pracy ośmiocylindrowego silnika oraz jego potężne osiągi sprawiają, że każda chwila spędzona za kierownicą tego auta jest wyjątkowa.

Oczywiście, cena tego modelu na rynku klasycznych samochodów może być wysoka, ale to także odzwierciedla jego wartość jako kultowego pojazdu z bogatą historią i doskonałymi osiągami. Dla wielu miłośników klasycznych samochodów posiadanie Mercedesa R107 jest marzeniem, które warto spełnić, pomimo ewentualnych trudności związanych z jego zakupem i utrzymaniem.

W końcu, ten klasyczny kabriolet to nie tylko samochód, to symbol prestiżu, elegancji i niezwykłego stylu, który przetrwał przez lata i nadal zachwyca swoim urokiem.

Początkowo w modelu 107 planowano montować wyłącznie silniki ośmiocylindrowe. Jednakże zawirowania na rynkach paliw doprowadziły do wprowadzenia sześciocylindrowej jednostki, która bardzo dobrze sprawdziła się w modelu C107. Niemniej jednak, moim zdaniem, w przypadku modelu R107 jedynym słusznym wyborem jest silnik V8. M110 brzmi również świetnie, ale przy otwartym dachu dźwięk silnika V8 to ogromna przyjemność. Porównując przyspieszenie, model 280SL osiągał setkę w 10-11 sekund, podczas gdy model 500SL potrzebował zaledwie 7 sekund. Jednak czy ktoś dzisiaj jeszcze ściga się tymi samochodami?

Co jeszcze interesującego można powiedzieć na temat silników montowanych w modelu R107? Model 280SL był produkowany w latach 1974–1985, a następnie pojawił się model 300SL (1985–1989). Spośród jednostek V8 dostępnych były modele 350SL (1971–1980), 380SL (1980–1985), 450SL (1971–1980), 500SL (1980–1985, 1985–1989), 420SL (1985–1989) oraz 560SL (1985–1989). Jak widać, model R107 początkowo debiutował jako model 350SL, a model 450SL był dostępny wyłącznie na rynku amerykańskim. W 1974 roku pod maską trafiał silnik M110 (280SL), który w 1985 roku został zastąpiony jednostką M103. Dla mnie właśnie przy tym ostatnim silniku widoczna jest długość produkcji. M103 zawsze kojarzył mi się z modelem W124 lub W126, nigdy z modelem 107, gdzie spodziewałbym się jedynie jednostek M117 lub M110. W 1985 roku z rynku zniknął model C107, podczas gdy jego bliźniak bez dachu był produkowany jeszcze przez kolejne 4 lata. Dzięki temu model R107 może pochwalić się rekordową długością produkcji, nie licząc modelu G.

Model 107 to doskonały roadster, który idealnie łączy funkcjonalność i bezpieczeństwo. Jest to klasyk na tyle dobry, że bez przeszkód może być użytkowany jako samochód codzienny oraz towarzysz wakacyjnych podróży, których sezon trwa w pełni. Nic innego nie pozostaje, jak tylko wsiąść za kierownicę i ruszyć w trasę.

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Artykuły

Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl

Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl

klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...

0 0 votes
Article Rating