
klasykami.pl
Za projektem stał zespół składający się z najlepszych projektantów. Można tutaj wymienić choćby Bruno Sacco lub Paul Bracq. Przełożonym był Friedrich Gieger. Nad wszystkim czuwał Karl Wilfert, który zarządzał projektem.
Mercedes wypuścił bardzo udany samochód, nie bez powodu lata 70-80 są uważane za najlepszy okres w historii Mercedesa. Kiedy patrzę na C107, zawsze mam wrażenie, że karykaturzysta miałby łatwe zadanie w narysowaniu tego auta w sposób prześmiewczy. Niska, prosta linia nadwozia i wysoko poprowadzony dach sprawiają, że 107 trochę traci proporcje. Do tego dochodzi długa maska z przodu i krótka z tyłu. Ale czy to wada? Nie sądzę. Ten samochód jest piękny, może w trochę swojski sposób, ale jednak. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu w środku samochód jest… niezwykle wygodny. Szczerze powiem, że kiedy musiałem już wysiąść, pomyślałem: już? Nie chcę! Mógłbym w tym aucie nocować. Nie wiem, jaki efekt miałoby to na mój kręgosłup następnego ranka, ale dalej nie chciałbym z niego wychodzić.
Jak to jeździ? Egzemplarz na zdjęciach był wyposażony w silnik M110, słynne sześć cylindrów, który pasuje idealnie do tego auta. Początkowo Mercedes planował, że pod maską będą znajdować się wyłącznie widlaste ósemki, ale całe szczęście, w pewnym momencie zaczął szaleć kryzys paliwowy, i zdecydowano się na mniejszy silnik. Czemu to szczęście? Ponieważ 2,8 radzi sobie naprawdę bardzo dobrze. Gdybym kupował 107, wybrałbym właśnie ten silnik. M110 to prosta, mocna konstrukcja. Gdyby coś się działo, części nie powinny być drogie. Również znalezienie mechanika, który rzeczywiście będzie znał się na tej jednostce napędowej, nie powinno stanowić problemu.

Dodam, że moją uwagę zwróciła praca automatycznej skrzyni. Człowiek nawet nie wie na jakim biegu jedzie, bo nie czujemy żadnych szarpnięć w zmianie – ani w górę, ani w dół. Ostrzejsza jazda? To jest możliwe! Kickdown, czyli guzik, który znajduje się za pedałem gazu, wciśnięty do podłogi, mówi – pokażcie mi ile zostało tych koni pod maską! Skrzynia, która zredukuje na niższy bieg oraz silnik, który momentalnie się obudzi, odpowiadają na te zaczepki setką na liczniku, a i większe prędkości nie będą stanowiły problemu.
Charakterystyczny element dla W107 to żaluzje zastosowane na tylnej szybie. Powodem takiego rozwiązania była zbyt długa szyba, która nie mogłaby się schować po jej opuszczeniu.
W107 to bardzo popularny klasyk. Myślę, że dla osoby, która chce mieć klasyczny wóz na co dzień, jest to idealny wybór. W porównaniu do innych klasyków, 107 nie jest drogi, podobnie jest w utrzymaniu. Szukasz klasyka na co dzień? Bierz starego SLC


Wieszaki wkomponowane w fotele, ułatwiały zapięcie pasów. Prostota, a zarazem ciekawe rozwiązanie – dostępne od 75 roku. W kolejnych modelach już po W107, stosowano elektryczne podajniki.

280 SLC | 05.74/08.74 – 09.81 | 10.666 |
350 SLC | 06.71/02.72 – 03.80 | 13.925 |
450 SLC | 02.72/07.72 – 10.80 | 31.739 |
450 SLC 5.0 | 09.77/05.78 – 03.80 | altogether 2.769 (types 450 SLC 5.0 and 500 SLC) |
380 SLC | 02.80/05.80 – 09.81 | 3.789 |
500 SLC | 03.80 – 09.81 | altogether 2.769 (types 450 SLC 5.0 and 500 SLC) |
Dołącz do dyskusji
Artykuły
Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen
klasykami.plKiedy myślimy „Porsche”, przed oczami mamy drapieżne 911 Turbo S, syczące jak wąż Carrera GT lub ziejące ogniem w Le Mans 917. To maszyny budowane dla prędkości, prestiżu i bezkompromisowej inżynierii. Co byś powiedział na to, że w muzeum w Zuffenhausen,...
Retro Motor Show 2025 w Poznaniu: Motoryzacyjny deser na koniec sezonu
klasykami.plRetro Motor Show w Poznaniu za nami! Jak zwykle piątek okazał się najlepszym wyborem – zero tłumów, więcej czasu, żeby spokojnie pokręcić się po halach i postrzelać zdjęcia. To wydarzenie wciąż robi robotę, takie danie główne na koniec sezonu. Trzy dni...
Ride & Relive: 10 lat Klasykami.pl na 120 koszulkach
klasykami.plDziesięć lat to kawał czasu. W motoryzacji wystarczy, żeby jedna generacja samochodu przeszła w zapomnienie, a inna stała się kultowa. W internecie – to wieczność. Ale w przypadku Klasykami.pl to przede wszystkim dekada pasji, tysięcy zdjęć, setek tekstów...
Classic Remise Berlin: klasyka w najlepszym wydaniu
klasykami.plBerlin kryje wiele niespodzianek. Ale Classic Remise to nie jest miejsce, które się przypadkiem "odkrywa". To punkt obowiązkowy dla każdego, kto chociaż raz zadrżał na widok klasycznego Mercedesa, poczuł dreszcz na dźwięk jakiegoś leciwego silnika V8 albo...
Zapowiedź MotoClassic Wrocław 2025
klasykami.plSierpień 2025 roku zapowiada się gorący nie tylko za sprawą letniej pogody. W dniach 22–24 sierpnia do Zamku Topacz powraca największe święto klasycznej motoryzacji w Polsce – MotoClassic Wrocław. Po ubiegłorocznej edycji organizatorzy przygotowali kolejną...
40 lat temu świat poznał DeLoreana, który potrafił podróżować w czasie
klasykami.plBył lipiec 1985 roku. Ronald Reagan wciąż był prezydentem, właśnie nagrano „We Are The World”, a w kinach pojawił się film, który zawładnął wyobraźnią całego pokolenia. Nie chodziło jednak o historię chłopaka z deskorolką. Dla wielu głównym bohaterem był...