
klasykami.pl
Mercedes-Benz C123 jest dzisiaj pełnoprawnym klasykiem, który wzbudza ogromne zainteresowanie. Spokojnie może być użytkowany do jazdy codziennej lub wyłącznie na niedzielne przejażdżki.
Coupe było zawsze postrzegane jako bardziej prestiżowe od wersji sedan W123. Jeszcze niedawno w naszym kraju, sedany często kojarzono z autami pracującymi fizycznie. Jednak sytuacja ta uległa zmianie, a dziś sedan również uważany jest za pełnoprawny klasyk. Coupe nigdy nie było tak mocno obciążane pracą jak czterodrzwiowa wersja. Istnieje kilka powodów tego stanu rzeczy. Produkcja modelu C123 była mniejsza, samochód nie był tak praktyczny, a dwudrzwiowa wersja była droższa. Już w momencie sprzedaży w salonach, coupe kosztowało o 20% więcej niż limuzyna. Dzisiaj znalezienie ładnego coupe na rynku nie stanowi problemu.
Za rozsądne pieniądze można znaleźć naprawdę ładny egzemplarz i cieszyć się nim na co dzień. Jeśli nie masz gromadki dzieci, mogę śmiało stwierdzić, że jest to praktyczny samochód. Co do spalania, jest ono umiarkowane, ale jeśli startujesz spod świateł z gazem wciśniętym do oporu, nie zdziw się, że stację odwiedzisz znacznie szybciej niż się spodziewałeś. Również nie zaleca się przerzucania skrzyni na tryb S – wtedy budzą się do życia demony w zakamarkach pod maską, co powoduje zawirowania w baku. Z drugiej strony, jazda w tym trybie daje wiele radości z jazdy.







Dołącz do dyskusji
Artykuły
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...
Mercedes-Benz W196 R: Wyścigowa ikona, która nadal bije rekordy
klasykami.plW świecie klasycznych samochodów i wyścigowych legend niewiele modeli budzi takie emocje jak Mercedes-Benz W196 R. Ten niezwykły bolid, za którego kierownicą zasiadali najwięksi mistrzowie Formuły 1, niedawno został sprzedany na aukcji za astronomiczną...
Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl
klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...
Bydgoskie Klasyki Nocą: fotorelacja z pierwszego spotkania w 2024 roku
klasykami.plJeśli śledzicie nas na Facebooku lub Instagramie, mogliście zauważyć, że bydgoskie spotkania pod lodowiskiem Torbyd bardzo mi przypadły do gustu. Nie mogłem przegapić pierwszego spota, który okazał się wyjątkowo udany. Przed pierwszym spotkaniem bydgoskich...
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
„S” to nie jest żaden tryb sportowy tylko „standard”. Tak podaje instrukcja fabryczna i tak też jest np. w R129.
Rzeczywiście nie jest to do końca tryb sportowy, ale też nie oznacza to „standard”. S oznacza Steigung i bieg przydaje się np. na wzniesieniach lub przy wyprzedzaniu. W moim C123 biegi były przeciągane i S dawał więcej frajdy. Z tego co pamiętam w R129 (podobnie jak w 126) mamy przełącznik obok z E na S.