
klasykami.pl

Jeśli spojrzymy na Biturbo i porównamy go do legendarnych poprzedników z lat 60. i 70., prawdopodobnie każdy zauważy, że nowy model był trochę pudełkowaty i bez polotu. Projektant Pierangelo Andreani bardziej czerpał inspiracje z modeli Forda lub Mercedesa – zupełne przeciwieństwo, porównując auto do ówczesnych Lamborghini lub Ferrari. Podobną sytuację mamy, kiedy porównamy silniki – nigdy wcześniej nie były tak małe w Maserati. Silników było kilka, ale początkowo do wyboru mieliśmy pojemność dwóch litrów, jak się można domyśleć po nazwie, z dwiema turbosprężarkami. Potrafił rozpędzić się do 215 km/h. Niby dużo, ale w Maserati chciałoby się więcej. Strategia stworzenia auta dla mas z drogim znaczkiem na masce okazała się dużym sukcesem. Kto by nie chciał Ferrari w cenie klasy E? Produkcja, z niszowych 196 sztuk w roku 1976, wzrosła do 6180 wyprodukowanych aut w roku 1984. Myślę, że taki wynik DeTomaso mógł nazwać sukcesem. Z drugiej strony pojawił się problem sprostania tak dużej produkcji, na którą zakłady produkcyjne Maserati w Modenie nie były przygotowane, i z pewnością nigdy o takiej ilości nie myślano. Aby sprostać zapotrzebowaniu na nowy model, DeTomaso wykorzystał należącą do niego fabrykę Innocenti, która mieściła się w mediolańskiej dzielnicy Lambrate. Produkcję zorganizowano w następujący sposób: Za silniki oraz zawieszenie odpowiadały zakłady w Modenie. Lakierowanie i składanie samochodów w całość to były zadania dla fabryki Innocenti. Niestety, nawet to nie pomogło w rosnącym popycie na nowe Maserati. Na Biturbo ludzie czekali kilka miesięcy, a przez pierwsze miesiące produkcji cena auta wzrosła o ponad 30%.


Dołącz do dyskusji
Artykuły
Zlot Mercedes-Benz w Toruniu: Fotogaleria od Klasykami.pl
klasykami.plSłoneczny dzień. Tak naprawdę pierwsze w pełni słoneczne i wiosenne dni. Czas start na zloty! Złot Mercedesów w Toruniu dla mnie jest pozycją obowiązkową. Canon naładowany, uśmiech na twarzy, W124 odaplone aby dowieźć na miejsce. To był udany dzień. Zlot...
Bydgoskie Klasyki Nocą: fotorelacja z pierwszego spotkania w 2024 roku
klasykami.plJeśli śledzicie nas na Facebooku lub Instagramie, mogliście zauważyć, że bydgoskie spotkania pod lodowiskiem Torbyd bardzo mi przypadły do gustu. Nie mogłem przegapić pierwszego spota, który okazał się wyjątkowo udany. Przed pierwszym spotkaniem bydgoskich...
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Ferrari skradzione kierowcy F1 Gerhardowi Bergerowi odzyskane 28 lat później
klasykami.plKradzież samochodu to bolesne doświadczenie. Tak myślę, choć na szczęście nigdy tego nie odczułem na własnej skórze (i mam nadzieję, że nie odczuję, czymkolwiek bym jeździł). Czy samochody się odnajdują? Zapewne to zależy, ale warto odnotować, że w...
Film biograficzny o Enzo Ferrari na dużym ekranie! Czekałem długo, ale czy było warto?
klasykami.plO tym, że Michael Mann chce zrobić film o Ferrari, można było czytać już parę lat temu. Podobno już 20 lat temu reżyser wymyślił sobie film o Enzo, ale dopiero teraz się udało. Warto było czekać? Kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny, nie ukrywam,...