Barn Find Hunter i kolejny odcinek, w którym zobaczymy zapomniane klasyki
Barn Find Hunter jest krótkim programem, w którym Tom Cotter „odnajduje” zapomniane klasyki, które już dawno nie odpalały i nie ruszały się z miejsca. Często możemy w nim zobaczyć ciekawe oraz rzadkie auta.
Być może już to wszystko wiecie, ponieważ Barn Find Hunter na klasykmi.pl pojawia się co jakiś czas. Program wzbudza w nas duże zainteresowanie i chętnie się tym dzielimy. Jak ktoś ostatnio zauważył w ostatnim wpisie na temat programu, o którym przeczytacie tutaj, takie rzeczy mogą się wydarzyć tylko w Stanach. Zaryzykujemy stwierdzeniem, że komentujący miał dużo racji. Tym razem Tom zabiera nas w kolejne miejsce, w którym możemy zobaczyć ogromną kolekcję dobrej klasyki, ale w średnim stanie. Jeszcze zanim zobaczymy samochody, prowadzący daje nam do zrozumienia, że większość z tych aut to raczej dobre kwietniki mające nikłe szanse na drugie życie.
Możemy zobaczyć kompletnego Chevroleta Blazer. Niby nic ciekawego, bo to tylko lub aż stary amerykański SUV. Zupełnie inna klasyka od tej, która gości w większości na naszych krajowych imprezach starej motoryzacji. Chevy K5 Blazer, którego możemy zobaczyć na filmie posiada napęd na tył co jest sporą ciekawostką biorąc pod uwagę fakt, że prawdziwe terenówki mają w zwyczaju mieć napęd na cztery koła. Nie ukrywam, że z ogromną przyjemnością przejechałbym się amerykańskim SUV’em z lat siedemdziesiątych. Jedne z tych klasyków, które lubią się pobrudzić i nie muszą się świecić, aby ktoś na nie zwrócił uwagę.
Gwiazdą tego odcinka jest DeTomaso Pantera. Przedstawiciel dobrej włoszczyzny na amerykańskiej wsi, wśród amerykańskiej klasyki. Ale nie do końca, bo jeśli zainteresujemy się nieco bardziej Panterą, to dowiemy się, że była tworzona przy współpracy z Fordem i od początku z nastawieniem na rynek amerykański. Kolor może nie jest świetny, bo to wyblakły żółty, ale gdybym obejrzał Panterę w muzeum w tym samym kolorze, ale odświeżonym, to już z pewnością zachwytów nie byłoby końca. DeTomaso z pewnością jest jednym z tych klasyków, który nie znosi się ubrudzić. Samochód wydaje się nie być w takim złym stanie i czeka na „swój czas”.
W pozostałej części programu możemy zobaczyć Impale, Mustanga lub Thunderbird’a. Czyli amerykańskie klasyki, które kiedyś stanowiły codzienny krajobraz Stanów. Sami zobaczcie to miejsce, odcinek Barn Find Hunter można obejrzeć poniżej.
Artykuły
Audi Duo z 1989: eksperymentalna Hybryda Plug-In z Ingolstadt
klasykami.plPod koniec lat 80. świat był dość prosty: samochody miały jeździć i spalać benzynę. Ekologia była pojęciem, które pojawiało się głównie w podręcznikach do biologii, niekoniecznie w salonach samochodowych. Dlatego w 1989 roku Audi zrobiło coś, co z...
Mercedes Klasy G Edition „Stronger Than The 1980s” – nowy rozdział legendy z lat 80.
klasykami.plSą samochody, które zmieniają się z każdą generacją – stają się bardziej opływowe, bardziej ekologiczne, bardziej „na czasie”. I jest Klasa G – maszyna, która przez cztery dekady nie miała potrzeby, by drastycznie się zmieniać. Ona po prostu była i nadal...
Psychodelia na czterech kołach: Rolls-Royce Phantom V Johna Lennona
klasykami.plW świecie klasyków nie brakuje samochodów z duszą. Ale są też takie, które wykraczają poza samą motoryzację — stają się artystycznymi manifestami, kulturowymi symbolami i niemymi świadkami zmieniającego się świata. Jednym z najbardziej barwnych przykładów...
Mercedes SL R129 księżnej Diany – samochód, który złamał protokół
klasykami.plWśród wszystkich samochodów, które przewinęły się przez ręce członków brytyjskiej rodziny królewskiej, tylko jeden zasłużył na miano „skandalicznego”. Nie był to egzotyczny bolid ani opancerzona limuzyna, ale elegancki, bordowy Mercedes-Benz SL 500...
Schlörwagen: najbardziej opływowy samochód świata, o którym nie słyszałeś
klasykami.plW świecie zabytkowych samochodów nie brakuje dziwactw i niezwykłych projektów. Czasem trafi się model, który wygląda jak z filmu science fiction, innym razem – jak dzieło szalonego artysty. Ale rzadko zdarza się, by pojazd stworzony w 1939 roku wyglądał...
Prima Aprilis? Nie. Saab naprawdę zbudował samochód z joystickiem
klasykami.plWyobraź sobie, że wsiadasz do samochodu np. taki SAAB. Odpalasz silnik, poprawiasz lusterka i... zamiast złapać za kierownicę, łapiesz joystick. Tak, JOYSTICK. Taki, jakim sterowałeś F-16 w dzieciństwie na komputerze, tylko że teraz tym ustrojstwem masz...