a

Ardor Auctions

Aukcja Wiosenna

klasykami.pl

11 marca 2018

Ardor Auctions po raz kolejny organizuje aukcje klasyków. Tym razem będziemy mogli licytować 16 pojazdów.

Aukcja odbędzie się 17 marca, a dzień wcześniej będzie można dokładnie obejrzeć wystawione klasyki. Jak już kilka razy pisaliśmy – Ardor jest domem aukcyjnym, który organizuje aukcje klasyków. Pierwszy taki dom aukcyjny i chyba jak na razie jedyne takie przedwsięziecie na polskim rynku. Ciekawe jest to, że na ich aukcjach zawsze jest jeden klasyk, który mógłbym osobiście licytować. Fajna sprawa biorąc pod uwagę, że liczba aut nie robi dużego wrażenia. Myślę, że tutaj dobrą robotę robią osoby, które odpowiedzialne są za selekcje.

Licytować będziemy mogli następujące auta. BMW 1802 należące do jednego z naszych piłkarzy reprezentacji w latach siedemdziesiątych. Tutaj cena wywoławcza to zaledwie 28 tysięcy. Zaledwie? Biorąc pod uwagę po ile chodzi seria 2, ta cena może jedynie przyciągać. Tylko nie sądźcie, że jeśli podniesiecie numerek do góry i nikt inny się nie zgłosi samochód będzie wasz. Cena zapewne musiałaby dojść do około 40 tysięcy. To nadal będzie dobra cena.

W ofercie mamy dwóch anglików tej samej marki. Pierwszy pochodzi z 1959 roku – model XK150S. Cena wywoławcza 380 000, a estymacja wynosi 420 – 500 000. Kolejny „Dżag” to jeden z najpiękniejszych aut w historii. Jest inim model E-type. Licytacje rozpoczniemy od 130 000. Ciekawą ofertą dla miłośników amerykańskiej motoryzacji jest Ford Mustang z 1965 roku. Tak wiem, to zwykła wersja z twardym dachem ale licytacje zaczniemy od 35 tysięcy, szacunki wynoszą 70 – 100 000 złotych… być może warto się nad nim pochylić i zasmakować legendy Mustanga?

Jeśli nie zależy nam na bulgocącej widlastej ósemce i paleniu gumy, a chcemy małego klasyka, którym będziemy mogli jeździć gdziekolwiek zapragniemy, to będzie okazja do licytowania Citroena 2CV. Cytryna to klasyk jedyny w swoim rodzaju. Małe i proste autko, które osiągnęło duży sukces. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku. Jeszcze je wtedy produkowali? A no produkowali i to była już końcówka produkcji. Kiedy myślimy 2CV mamy w głowie koniec lat 60 i lata 70. W tym przypadku nie widać z zewnątrz dużych różnic ale w środku czujemy już rok produkcji. Trochę go ucywilizowali i zmienili ale to nadal 2CV.

W ofercie pojawiły się aż dwa Porsche 928. Pierwszy z nich jest wersją wypasioną. Wypas polega na tym, że samochód otrzymał pakiet tuningowy firmy Strosek. Nie wiem czy jesteście fanami tuningu lat 70 – 80. Ja mam mieszane uczucia ale pewne jest jedno. Wersje zmasakrowane przez firmy tuningowe są rodzynkami i to one będą tymi najdroższymi.

Wszystkie pojazdy, które będzie można licytować możecie zobaczyć poniżej. Może czas na to aby pierwszy raz w życiu wziąć udział w aukcji klasyków? Sami sobie odpowiedzcie, a klasyk w waszym garażu się przyda – wiosnę czuć w powietrzu.

Jaguar XK150S 1959

estymacja 420 000 – 500 000PLN

Ford Mustang 1965

estymacja 70 000 – 100 000PLN

Porsche 911S Targa 1977

estymacja 200 000 – 240 000PLN

Jaguar E-Type 1973

estymacja 150 000 – 180 000PLN

BMW 1802 1974

estymacja 35 000 – 50 000PLN

Porsche 928S 1986

estymacja 140 000 – 180 000PLN

Alfa Romeo GT 1600 1974

estymacja 70 000 – 90 000PLN

Chevrolet Corvette 1973

estymacja 150 000 – 180 000PLN

Maserati Ghbli 1997

estymacja 120 000 – 140 000PLN

Citroen 2CV 1987

estymacja 40 000 – 55 000PLN

Mercedes-Benz 190 2.3 16 1987

estymacja 40 000 – 60 000PLN

Porsche 928 Strosek 1978

estymacja 90 000 – 110 000PLN

Mini Cooper 1998

estymacja 55 000 – 70 000PLN

Mercedes-Benz E320 Cabriolet

estymacja 85 000 – 110 000PLN

Harley Davidson 1000 XLS 1979

estymacja 50 000 – 70 000PLN

Ducatti 900 S2 1983

estymacja 120 000 – 140 000PLN

Artykuły