
klasykami.pl
11 marca 2018
Ardor Auctions po raz kolejny organizuje aukcje klasyków. Tym razem będziemy mogli licytować 16 pojazdów.
Aukcja odbędzie się 17 marca, a dzień wcześniej będzie można dokładnie obejrzeć wystawione klasyki. Jak już kilka razy pisaliśmy – Ardor jest domem aukcyjnym, który organizuje aukcje klasyków. Pierwszy taki dom aukcyjny i chyba jak na razie jedyne takie przedwsięziecie na polskim rynku. Ciekawe jest to, że na ich aukcjach zawsze jest jeden klasyk, który mógłbym osobiście licytować. Fajna sprawa biorąc pod uwagę, że liczba aut nie robi dużego wrażenia. Myślę, że tutaj dobrą robotę robią osoby, które odpowiedzialne są za selekcje.
Licytować będziemy mogli następujące auta. BMW 1802 należące do jednego z naszych piłkarzy reprezentacji w latach siedemdziesiątych. Tutaj cena wywoławcza to zaledwie 28 tysięcy. Zaledwie? Biorąc pod uwagę po ile chodzi seria 2, ta cena może jedynie przyciągać. Tylko nie sądźcie, że jeśli podniesiecie numerek do góry i nikt inny się nie zgłosi samochód będzie wasz. Cena zapewne musiałaby dojść do około 40 tysięcy. To nadal będzie dobra cena.
W ofercie mamy dwóch anglików tej samej marki. Pierwszy pochodzi z 1959 roku – model XK150S. Cena wywoławcza 380 000, a estymacja wynosi 420 – 500 000. Kolejny „Dżag” to jeden z najpiękniejszych aut w historii. Jest inim model E-type. Licytacje rozpoczniemy od 130 000. Ciekawą ofertą dla miłośników amerykańskiej motoryzacji jest Ford Mustang z 1965 roku. Tak wiem, to zwykła wersja z twardym dachem ale licytacje zaczniemy od 35 tysięcy, szacunki wynoszą 70 – 100 000 złotych… być może warto się nad nim pochylić i zasmakować legendy Mustanga?
Jeśli nie zależy nam na bulgocącej widlastej ósemce i paleniu gumy, a chcemy małego klasyka, którym będziemy mogli jeździć gdziekolwiek zapragniemy, to będzie okazja do licytowania Citroena 2CV. Cytryna to klasyk jedyny w swoim rodzaju. Małe i proste autko, które osiągnęło duży sukces. Ten egzemplarz pochodzi z 1987 roku. Jeszcze je wtedy produkowali? A no produkowali i to była już końcówka produkcji. Kiedy myślimy 2CV mamy w głowie koniec lat 60 i lata 70. W tym przypadku nie widać z zewnątrz dużych różnic ale w środku czujemy już rok produkcji. Trochę go ucywilizowali i zmienili ale to nadal 2CV.
W ofercie pojawiły się aż dwa Porsche 928. Pierwszy z nich jest wersją wypasioną. Wypas polega na tym, że samochód otrzymał pakiet tuningowy firmy Strosek. Nie wiem czy jesteście fanami tuningu lat 70 – 80. Ja mam mieszane uczucia ale pewne jest jedno. Wersje zmasakrowane przez firmy tuningowe są rodzynkami i to one będą tymi najdroższymi.
Wszystkie pojazdy, które będzie można licytować możecie zobaczyć poniżej. Może czas na to aby pierwszy raz w życiu wziąć udział w aukcji klasyków? Sami sobie odpowiedzcie, a klasyk w waszym garażu się przyda – wiosnę czuć w powietrzu.

Jaguar XK150S 1959
estymacja 420 000 – 500 000PLN

Ford Mustang 1965
estymacja 70 000 – 100 000PLN

Porsche 911S Targa 1977
estymacja 200 000 – 240 000PLN

Jaguar E-Type 1973
estymacja 150 000 – 180 000PLN

BMW 1802 1974
estymacja 35 000 – 50 000PLN

Porsche 928S 1986
estymacja 140 000 – 180 000PLN

Alfa Romeo GT 1600 1974
estymacja 70 000 – 90 000PLN

Chevrolet Corvette 1973
estymacja 150 000 – 180 000PLN

Maserati Ghbli 1997
estymacja 120 000 – 140 000PLN

Citroen 2CV 1987
estymacja 40 000 – 55 000PLN

Mercedes-Benz 190 2.3 16 1987
estymacja 40 000 – 60 000PLN

Porsche 928 Strosek 1978
estymacja 90 000 – 110 000PLN

Mini Cooper 1998
estymacja 55 000 – 70 000PLN

Mercedes-Benz E320 Cabriolet
estymacja 85 000 – 110 000PLN

Harley Davidson 1000 XLS 1979
estymacja 50 000 – 70 000PLN

Ducatti 900 S2 1983
estymacja 120 000 – 140 000PLN
Artykuły
Mercedes Klasy G Edition „Stronger Than The 1980s” – nowy rozdział legendy z lat 80.
klasykami.plSą samochody, które zmieniają się z każdą generacją – stają się bardziej opływowe, bardziej ekologiczne, bardziej „na czasie”. I jest Klasa G – maszyna, która przez cztery dekady nie miała potrzeby, by drastycznie się zmieniać. Ona po prostu była i nadal...
Psychodelia na czterech kołach: Rolls-Royce Phantom V Johna Lennona
klasykami.plW świecie klasyków nie brakuje samochodów z duszą. Ale są też takie, które wykraczają poza samą motoryzację — stają się artystycznymi manifestami, kulturowymi symbolami i niemymi świadkami zmieniającego się świata. Jednym z najbardziej barwnych przykładów...
Mercedes SL R129 księżnej Diany – samochód, który złamał protokół
klasykami.plWśród wszystkich samochodów, które przewinęły się przez ręce członków brytyjskiej rodziny królewskiej, tylko jeden zasłużył na miano „skandalicznego”. Nie był to egzotyczny bolid ani opancerzona limuzyna, ale elegancki, bordowy Mercedes-Benz SL 500...
Schlörwagen: najbardziej opływowy samochód świata, o którym nie słyszałeś
klasykami.plW świecie zabytkowych samochodów nie brakuje dziwactw i niezwykłych projektów. Czasem trafi się model, który wygląda jak z filmu science fiction, innym razem – jak dzieło szalonego artysty. Ale rzadko zdarza się, by pojazd stworzony w 1939 roku wyglądał...
Prima Aprilis? Nie. Saab naprawdę zbudował samochód z joystickiem
klasykami.plWyobraź sobie, że wsiadasz do samochodu np. taki SAAB. Odpalasz silnik, poprawiasz lusterka i... zamiast złapać za kierownicę, łapiesz joystick. Tak, JOYSTICK. Taki, jakim sterowałeś F-16 w dzieciństwie na komputerze, tylko że teraz tym ustrojstwem masz...
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...