
Klasykami.pl
10 Lipca 2015
Wyścigi
Motocykle
Veteran Cup








Utracona dziewiątka. Nowy Jaguar XKSS
Elektryzująca nowinka pojawiła się kilka miesięcy temu o której również można było przeczytać na klasykami. Jaguar Land Rover Classic – zespół mający na celu dbanie o najważniejsze motoryzacyjne, historyczne perełki marki – miał odbudować dziewięć XKSS’ów. Pierwszy z nich właśnie został zaprezentowany w Los Angeles. W miejscu gdzie stoi najważniejszy XKSS (tak, tak Steve Mcqueen), w Petersen Museum. Prezentacja odbyła się w LA również dlatego, ponieważ dziewięć aut, które spłonęły w pożarze fabryki miały być przeznaczone na rynek amerykański.
Odbudowa zajęła 10 tysięcy godzin lub w innym przeliczeniu 2000 nitów. Przy projekcie pracowali najlepsi specjaliści, mistrzowie swojego fachu. Należy podkreślić, że samochód został zbudowany ręcznie od podstaw, tak jak miało to miejsce w 1957 roku. Żadnych nowoczesnych technik, pójścia na łatwiznę. Żmudna praca człowieka, ręczne gięcie blach – stara szkoła, tradycyjne metody. Co prawda gdzieś na początku pojawił się skan 3D starego Jaguara ale wszystko po to aby stworzyć oryginalnego XKSS, tak aby nikt nie nazwał tego auta „repliką”. Poza tym korzystano ze starych szkiców oraz dokumentacji.
[wp_ad_camp_1]
Pod maską pracuje identyczny silnik jak ten w Jaguarze D-Type: rzędowa szóstka, 3,4 litry, moc 262KM. Prędkość? 230km/h! Wewnątrz samochód został zrekonstruowany w każdym drobnym szczególe. Każdy detal został odwzorowany celująco. Drewno na kierownicy lub skórzane wykończenia są identyczne jak podczas budowy w 57 roku. Jedyne zmiany pojawiły w budowie układu paliwowego – kwestie bezpieczeństwa.
Fotki z odbudowy oraz samego auta po prawej, a już niebawem mamy zobaczyć pozostałe 8 sztuk XKSS.
Jeszcze cena. Ponad milion funtów. Na dodatek autem na razie nikt nie pojeździ po drogach publicznych. Czy to zniechęci do zakupów bogatych kolekcjonerów? I don’t think so…
Poniżej filmik, który należy oglądać ZE SŁUCHAWKAMI NA GŁOWIE!!! Bohaterem nowy Jaguar.
Za kierownicą Kev Riches, Engineering Manager w Jaguar Classic. Trudno się nie zgodzić z jego słowami: XKSS to jeden z najważniejszych samochodów w historii Jaguara, a my jesteśmy odpowiedzialni, zobowiązani do zbudowania „new original”, który będzie wierny oryginałowi w każdym calu.
A dla przypomnienia, Jaguar Mcqueena gościł dwa lata temu u Jay’a Leno. Warto zobaczyć.
Artykuły
Ferrari 330LM / 250GTO #3765LM: jeden z najważniejszych samochodów wyścigowych Ferrari lat 60-tych
klasykami.plPięć lat temu pisząc o prywatnej transakcji, której przedmiotem sprzedaży było srebrne Ferrari 250GTO, wpis zakończyłem słowami „Będzie coraz drożej, dlatego, jeśli chcecie kupić stare Ferrari, nie czekajcie zbyt długo”. Można przypuszczać, że miałem...
Retro Motor Show 2023 w Poznaniu: targi motoryzacyjne warte odwiedzenia
klasykami.plNajwiększe i najważniejsze wydarzenie motoryzacji klasycznej pod dachem w Polsce. Pisałem o tym już na Facebooku, ale warto to napisać raz jeszcze. Jeśli chcecie się wybrać na targi zabytkowych samochodów w tym kraju i bez rozczarowania opuścić ostatnie...
Rozbite Lamborghini Countach z filmu „Wilk z Wall Street” na sprzedaż. Zanim zabrał się za niego Scorsese, był limitowanym egzemplarzem.
klasykami.plZnacie ten film, prawda? Jordan Belfort, wielkie oszustwo na Wall Street i co ważne, bardzo intensywne i rozrywkowe życie głównego bohatera. W takiej konfiguracji nie mogło zabraknąć wyjątkowego samochodu. Ten, co prawda, długo nie gości na ekranie, ale...
Boschert B300 „Gullwing” na sprzedaż. Taka okazja nie zdarza się często.
klasykami.plTo jedyny egzemplarz Boschert B300 „Gullwing”, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, choć gdy Hartmut Boschert zaprezentował samochód na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1989 r., plan zakładał stworzenie 300 egzemplarzy w ramach serii...
Kierowca Formuły 1 Lando Norris sprzedaje „wakacyjnego” Fiata 500, który nie kosztuje miliona monet.
klasykami.plOczywiście i tak tanio nie będzie, ale to nie jest oryginalny model Jolly, który możecie znać jako Spaggina. Ten tutaj to replika, która w tej chwili osiągnęła cenę 13 000 funtów. Jak za taki mały samochodzik, to góra pieniędzy, ale po pierwsze, Joly są...
MotoClassic Wrocław 2023: powrót po trzech latach przerwy
klasykami.plCzekałem na to wydarzenie. Trzy lata przerwy w organizowaniu cyklicznej imprezy to wieczność. Kiedy organizator ogłosił, że ponownie wszyscy fani motoryzacji spotkają się w zamku Topacz w ostatni weekend sierpnia, przebierałem nogami i nie mogłem się...