Klasykami.pl
25 Sierpnia 2018

Project Gold

Porsche 911 (993) Turbo

Restomod

Niemal w każdym możliwym miejscu widać oznaczenie Classic Series. Choć zbudowano tylko jeden egzemplarz, liczymy na kolejne “nowe” klasyki od Porsche.

Project Gold zaprezentowany! Porsche zbudowało zupełnie nową 911 (993) Turbo.

Porsche ujawnił co dokładnie kryło się za „Project Gold”! Dzięki niemu powstał niedawno jeden egzemplarz modelu 993 zbudowany od zera. Dosłownie! To tak jakbyśmy przenieśli się do 1998 roku i zbudowali nowe Porsche. Restomod w oficjalnym wydaniu od producenta z Zuffenhausen zdarza się pierwszy raz w historii.

Złoty Projekt zajął ekspertom z Porsche aż 18 długich miesięcy. Zrealizowany wyłącznie z części, które leżały w magazynie Porsche Classic. Wszystkie podzespoły, elementy są nowe i nigdy nie były zamontowane w żadnym samochodzie. To samo tyczy się karoserii, która została zbudowana w 1998 roku i pochodzi z końca produkcji modelu 993. Do budowy wykorzystano ponad 6500 części. Warto wspomnieć, że Porsche pierwszy raz realizuje taki projekt. Wcześniej mówiąc o „Restomod w ciele Porszaka” myśleliśmy od razu o słynnym już Singerze. Być może teraz to się zmieni. W samochodzie wprowadzono niewielkie zmiany, ale są to bardziej kwestie renowacyjne aniżeli modyfikacje w konstrukcji.

Samochód wygląda świetnie w lakierze Golden Yellow, który można znaleźć również na felgach i w kokpicie. To ten sam kolor, który zastosowano w Porsche 911 Turbo S Exclusive Series z tego roku. Ciekawostką jest zastosowanie wlotów powietrza, które w przypadku 993 Turbo były dostępne wyłącznie za dopłatą – standardem były w Turbo S. Zastosowany silnik także został zbudowany od zera i jest w pełni oryginalny. Pojemność 3,6l o mocy aż 450KM. Wyobrażacie sobie magazyny Porsche, w których możecie znaleźć części w ilości kilkudziesięciu tysięcy? Któregoś dnia ktoś po prostu musiał wpaść na pomysł, mamy tutaj tego tyle… zbudujmy z tego samochód!

Project Gold to tylko jeden egzemplarz Porsche 911 993 Turbo. Jednak zastanawiam się nad tym czy Porsche chciałoby zbudować lekko zmodyfikowane stare modele, które byłyby unowocześnione i sprzedawać je swoim klientom. Myślę, że pokusa na wejście w ten rynek jest ogromna. Problem leży w rejestracji takiego samochodu, a z tym mogą być największe problemy. Project Gold, o którym tutaj piszemy nie może zostać zarejestrowany z powodu restrykcyjnych przepisów. To samo tyczy się klasycznych Jaguarów oraz Astonów oficjalnie budowanych przez producentów.

Nowy klasyk zostanie wystawiony na sprzedaż 27 października podczas RM Sotheby’s. Zapewne brak możliwości rejestracji samochodu nie przeszkodzi w uzyskaniu wysokiej kwoty końcowej. Cała suma zasili założoną w tym roku fundacje Ferry Porsche Foundation, z okazji 70-lecia produkcji samochodów sportowych przez Porsche.

Artykuły

II edycja Classic Mustang Rally

II edycja Classic Mustang Rally

 Klasykami.pl12 Września 2019Ford Mustang Zlot CLassic Mustang Rally II edycja Classic Mustang RallyGościnny wpis ze zdjęciami Mustang Klub Polska W dniach 21-25.08.2019 odbyła się II edycja Classic Mustang Rally. Na starcie w Zamku w Tarnowskich Górach stanęło ponad...

Rajd Pekin-Paryż w Bydgoszczy: mamy nowe marzenie!

Rajd Pekin-Paryż w Bydgoszczy: mamy nowe marzenie!

klasykami.pl 9 lipca 2019 Największa przygoda, jaką możesz mieć za kierownicą klasyka? Odpowiedzieć na to pytanie można różnie, ale wielu bez zająknięcia powie „Rajd Pekin-Paryż”. A jeszcze więcej osób się z tym zgodzi. Nie pierwszy raz trasa tego rajdu wiedzie przez...