Klasyczna motoryzacja w najlepszym wydaniu!

a

The Porsche 70th anniversary Auction

Najdroższe klasyczne „Porszaki” sprzedane podczas RM Sotheby’s

klasykami.pl

8 listopada 2018

Jeśli na Twojej ścianie wisi plakat z samochodem marki Porsche lub od czasu do czasu wzdychasz do tej sportowej marki, to jest duża szansa, że wydarzenie, o którym piszemy jest Tobie znane. Jeśli tak nie jest, zaraz nadrobisz zaległości. Jak wiadomo w tym roku Porsche obchodzi 70-lecie i to chyba jedyna marka na ziemi, która świętowała w taki sposób (obojętnie o jakiej rocznicy mowa). Ważniejszy jest fakt, że w Zuffenhausen chyba wszyscy kochają klasyczne modele Porsche. Parę dni temu RM Sotheby’s zorganizowało aukcję, na której oferowano wyłącznie Porsche lub rzeczy związane z marką. Można było przebierać w świetnych pozycjach, które z pewnością spory odsetek czytelników przygarnęłoby pod swój dach.

Zanim przejdziemy do samochodów, zatrzymajmy się na moment przy wspomnianych już rzeczach związanych z marką, które również można było nabyć podczas aukcji. Świetna sprawa, ponieważ do wyboru był m.in. szereg plakatów, klasyczna kierownica lub nawet biurko, które sprzedano za bagatela 30 000 tysięcy dolarów. Do kupienia były również silniki (jeśli dobrze policzyłem były dwie takie jednostki napędowe) w kapitalnym stanie. Jeden z nich, który był opisany jako „najpotężniejszy czterosuwowy silnik montowany w 356” został sprzedany za 300 000$.

Przejdźmy już do samochodów, czyli top najdroższych i co ważne klasycznych modeli Porsche sprzedanych podczas The porsche 70th Anniversary Auction.

1996 Porsche 911 GT2 – 643 000$
Jeden z 79 zbudowanych egzemplarzy w wersji wyścigowej. Niedawno w całości wyremontowany. GT2 modelu 993 jest pożądanym klasykiem wśród kolekcjonerów. Kapitalna wyścigówka, która jest jedyna w swoim rodzaju.

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring – 698 000$
W pełni oryginalna 911 z 1973 roku, która jako pierwsze drogowe Porsche miała oznaczenie Rennsport i  Carrera. Touring był cięższy o 100kg i nieco lepiej wyposażony od wersji „lekkiej”. Łącznie wyprodukowano ponad 1500 egzemplarzy.

1980 Porsche 935 K4 – 885 000$
Prawdziwa legenda, czyli model 935 K4. Zbudowany jako drugi przez Kremer Brothers. Jeśli ktoś lubi klasyczne wyścigi bez taryfy ulgowej, to jest Porsche dla niego.

1985 Porsche 959 Prototype – 1 000 000$
Siódmy z dwunastu prototypów modelu 959. Był wykorzystywany do testowania oraz rozwoju, głównie do testów elektryki i podczas upałów. Wykorzystywany na zachodnim wybrzeżu USA i Europie. Kawał dobrej historii modelu 959.

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight – 1 022 500$
Jedna z zaledwie 200 lekkich wersji „Sport”. Drugiego Lightweight w takim stanie będzie ciężko znaleźć. Osiągnął zawrotną kwotę końcową!

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Prototype – 1 325 000$
Kolejny prototyp i tu już musimy usiąść. Prototypowa 911 z 1973 roku nie trafia się zbyt często, a tutaj proszę bardzo! Kiedy jak nie podczas tej aukcji. Zbudowany jako drugi, a powstało ich 9 sztuk. Gratka dla kolekcjonerów, ale tak już serio, serio.

2018 Porsche 911 Turbo Classic Series „Project Gold” – 3 415 000$
Prawdziwa petarda tego roku spod znaku Porsche – aukcja trwała 10 minut. Project Gold czyli zupełnie nowe 911 model 993. O samym samochodzie nie będę się mocno rozpisywał, zachęcam do przypomnienia sobie artykułu, który został opublikowany zaraz po ujawnieniu czym jest „Project Gold”. Niewątpliwie dziełem sztuki można go nazwać. Kupujący na tyle docenił samochód, że zapłacił za niego prawie 3,5 miliona dolarów, a i tak na drogi nie wyjedzie.

1985 Porsche 959 Paris-Dakar – 5 945 000$
Najlepszy wynik osiągnęło Porsche 959 Paris-Dakar. Jest to prototypowy egzemplarz zbudowany specjalnie na wspomniany już rajd. Prognoza sprzedaży oscylowała w granicach 3 milionów dolarów, a cena podskoczyła tak, że nikt się tego nie spodziewał. Jest to jeden z siedmiu egzemplarzy, natomiast cztery z nich są cały czas w rękach Porsche.

Artykuły

0 0 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x