Wyjątkowe Lamborghini Miura Roda Stewarta trafi na licytacje
Aukcja odbędzie się 5 września w Londynieklasykami.pl
2 września 2018
Lamborghini Miura będzie tak długo sławna, jak długo będziemy mówić o samochodach i nimi jeździć. Myślę, że tak samo długo będzie wzbudzała wiele dyskusji. Niewątpliwie jest to jeden z tych klasyków, którego pożądają kolekcjonerzy na całym świecie. Za kilka dni każdy z nich, mając w portfelu prawie półtora miliona funtów, będzie mógł zawalczyć o wyjątkową Miurę, która kiedyś należała do Roda Stewarta. Ale jej wyjątkowość nie polega tylko na znanym nazwisku pierwszego właściciela.
Kiedy pierwszy raz zaprezentowano częściowo zabudowany, jeżdżący prototyp Miury, prawdopodobnie mało kto postawiłby wszystkie pieniądze w zakładach bukmacherskich na jakiekolwiek szanse rozpoczęcia seryjnej produkcji tego samochodu. Miura była pierwszym dwumiejscowym samochodem, w którym silnik zamontowano poprzecznie za kierowcą. Sam silnik to również w tamtym czasie sensacja. Nikt wcześniej nie umieścił centralnie widlastej dwunastki. Reasumując, jest to prawdziwe Lambo z krwi i kości. Jest szalony, szybki, niepraktyczny i można się go bać – trochę tak jak byka wykorzystywanego do walk, któremu ten model zawdzięcza swoją nazwę.
Ówczesna dziewczyna Roda Stewarta, została sfotografowana z dwoma egzemplarzami Lamborghini Miura. Samochód z rejestracją JLL 831K w środę trafi na aukcje.
Oferowany samochód to dokładnie P400S, czyli udoskonalona Miura mająca swoją premierę cztery lata po premierze modelu. Silnik miał 20 koni więcej, co dawało moc 370KM. Prędkość maksymalna P400S to 272km/h. W 1970 roku taki wynik był totalną abstrakcją, podobnie jak projekt, który być może odrobinę czerpał z Forda GT40.
Rod Stewart odebrał samochód od dealera Lamborghini w Londynie w 1971 roku. Ciekawa sprawa, ponieważ Stewart oprócz całkiem dobrego muzykowania, kupował każdy nowy model Lamborghini. Na jednym ze zdjęć pozuje jego ówczesna dziewczyna oraz dwie Miury, jedną z nich jest sprzedawany egzemplarz. Na samym początku pisałem, że samochód nie jest tylko wyjątkowy z powodu Rod’a Stewarta. Egzemplarz posiada kierownicę po niewłaściwej stronie, czyli po prawej. W Londynie to mogło się przydać, a przy okazji jest to jeszcze rzadszy model Miury. Nie wiem ile dokładnie powstało tych aut z kierownicą po prawej stronie, ale mówi się o kilkunastu, może trochę ponad 20. Samochód przez kilka lat przechodził z rąk do rąk, aby w końcu w 1994 roku trafić do prawdziwego entuzjasty włoskiej marki. Zmienił specyfikacje auta na SV (jeszcze mocniej, jeszcze lepiej), ale wszystko na szczęście zachowało się w oryginale. Obecny właściciel samochodu dokonał renowacji auta w Lamborghini Polo Storico, przywracając oryginalną specyfikacje. Przy okazji jest to w tej chwili jedna z lepiej zachowanych, wyglądających oraz jeżdżących Miur na świecie. Samochód jest wyceniany na 1 200 000 – 1 400 000 funtów. Jak się potoczy licytacja, będziemy mogli dowiedzieć się podczas środowej aukcji w Londynie. Ja tymczasem przypomnę sobie kilka przebojów Stewart’a.
Artykuły
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Ferrari skradzione kierowcy F1 Gerhardowi Bergerowi odzyskane 28 lat później
klasykami.plKradzież samochodu to bolesne doświadczenie. Tak myślę, choć na szczęście nigdy tego nie odczułem na własnej skórze (i mam nadzieję, że nie odczuję, czymkolwiek bym jeździł). Czy samochody się odnajdują? Zapewne to zależy, ale warto odnotować, że w...
Film biograficzny o Enzo Ferrari na dużym ekranie! Czekałem długo, ale czy było warto?
klasykami.plO tym, że Michael Mann chce zrobić film o Ferrari, można było czytać już parę lat temu. Podobno już 20 lat temu reżyser wymyślił sobie film o Enzo, ale dopiero teraz się udało. Warto było czekać? Kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny, nie ukrywam,...
Ferrari 330LM / 250GTO #3765LM: jeden z najważniejszych samochodów wyścigowych Ferrari lat 60-tych
klasykami.plPięć lat temu pisząc o prywatnej transakcji, której przedmiotem sprzedaży było srebrne Ferrari 250GTO, wpis zakończyłem słowami „Będzie coraz drożej, dlatego, jeśli chcecie kupić stare Ferrari, nie czekajcie zbyt długo”. Można przypuszczać, że miałem...
Retro Motor Show 2023 w Poznaniu: targi motoryzacyjne warte odwiedzenia
klasykami.plNajwiększe i najważniejsze wydarzenie motoryzacji klasycznej pod dachem w Polsce. Pisałem o tym już na Facebooku, ale warto to napisać raz jeszcze. Jeśli chcecie się wybrać na targi zabytkowych samochodów w tym kraju i bez rozczarowania opuścić ostatnie...