Kolejny elektryczny klasyk. Tym razem trafiło na Range Rovera.
Napiszemy Wam coś w sekrecie – jeśli mamy wybierać klasyczną terenówkę, to wcale nie weźmiemy starej klasy G. Bez zastanowienia, obudzeni o drugiej w nocy, odpowiemy REJNDŻ (lub RENCZ). Niewątpliwie jest on klasykiem na trudniejsze tereny, którym z przyjemnością byśmy jeździli.
To wszystko tyczy się Range’a spalinowego. Wlewamy wstrętną benzynę, aby później zatruwać środowisko w niedostępnych miejscach, których nigdy nie zobaczy żadne X5 lub inny tereno-podobny SUV. Ekologia nie równa się klasyce motoryzacyjnej. To są wręcz przeciwieństwa! Niedawno co prawda mogliśmy czytać o Jaguarze E-type, który jest elektrycznym testem dla przyszłości motoryzacji. Nawet napisaliśmy, że moglibyśmy się na to zgodzić, ale tak już serio pisząc, to raczej byśmy tego nie chcieli. Właściwie, to na pewno byśmy nie chcieli. Jeśli spotkamy na zlocie elektrycznego klasyka, to z chęcią go obejrzymy z każdej strony. Pogadamy o tym jak to się stało i jak działa. Ale miejmy nadzieję, że to będą tylko pojedyncze egzemplarze. Świat idzie do przodu, to wszystko jest nie do zatrzymania, ale niech klasyka pozostanie klasyką w najlepszym wydaniu. Czyli stek, cola i niezdrowo pijący BigBlock!
Wracając do Range’a, samochód został wyposażony w aż 15 akumulatorów Tesli, a jego zasięg to 175 – 200 mil. Za przeróbką stoi brytyjska firma o nazwie Electric Classic Cars, która specjalizuje się w zmienianiu klasyków na auta elektryczne. Na ich stronie można zobaczyć np. przerobionego Garbusa i Ogórka, Fiata 500 lub nawet klasyczne Porsche. Jak Range Rover zmienił się w elektryczną terenówkę, możecie zobaczyć na filmie. Zwróćcie uwagę, że pod maską, gdzie kiedyś znajdował się silnik, nie wciśniecie zupełnie nic.
Artykuły
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Ferrari skradzione kierowcy F1 Gerhardowi Bergerowi odzyskane 28 lat później
klasykami.plKradzież samochodu to bolesne doświadczenie. Tak myślę, choć na szczęście nigdy tego nie odczułem na własnej skórze (i mam nadzieję, że nie odczuję, czymkolwiek bym jeździł). Czy samochody się odnajdują? Zapewne to zależy, ale warto odnotować, że w...
Film biograficzny o Enzo Ferrari na dużym ekranie! Czekałem długo, ale czy było warto?
klasykami.plO tym, że Michael Mann chce zrobić film o Ferrari, można było czytać już parę lat temu. Podobno już 20 lat temu reżyser wymyślił sobie film o Enzo, ale dopiero teraz się udało. Warto było czekać? Kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny, nie ukrywam,...
Ferrari 330LM / 250GTO #3765LM: jeden z najważniejszych samochodów wyścigowych Ferrari lat 60-tych
klasykami.plPięć lat temu pisząc o prywatnej transakcji, której przedmiotem sprzedaży było srebrne Ferrari 250GTO, wpis zakończyłem słowami „Będzie coraz drożej, dlatego, jeśli chcecie kupić stare Ferrari, nie czekajcie zbyt długo”. Można przypuszczać, że miałem...
Retro Motor Show 2023 w Poznaniu: targi motoryzacyjne warte odwiedzenia
klasykami.plNajwiększe i najważniejsze wydarzenie motoryzacji klasycznej pod dachem w Polsce. Pisałem o tym już na Facebooku, ale warto to napisać raz jeszcze. Jeśli chcecie się wybrać na targi zabytkowych samochodów w tym kraju i bez rozczarowania opuścić ostatnie...