Jay Leno i jedno z fajniejszych Ferrari GTO w historii
Wygląda jak zwykłe Ferrari z lat osiemdziesiątych, ale jest szybsze, fajniejsze i znacznie droższe. Ferrari 288GTO to zaledwie 277 egzemplarzy. Nie powstało ich sporo, ale jeśli masz sporo milionów na koncie, to nie będzie żadnym problemem, aby je kupić, bo ofertę sprzedaży można znaleźć bez problemu. Ewentualnie ofertę aukcyjną.
Jakiś czas temu na kanale Jay’a Leno, który polecam każdemu, kto choć odrobinę interesuje się starą motoryzacją, pojawiło się Ferrari 288GTO. Jak się tam znalazło? A no tak, że jeden z najsłynniejszych kolekcjonerów Ferrari w Stanach Zjednoczonych, David Lee, przyprowadził samochód do „skromnego garażu” Pana Leno. David Lee to osoba, która ma sporo włoskich przedstawicieli marki z Maranello, ale i tak nie może mieć każdego modelu. Być może słyszeliście, że Ferrari odmówiło temu kolekcjonerowi sprzedaży nowego modelu LaFerrari w 2017 roku.
Model 288GTO został stworzony z myślą o startowaniu w rajdach grupy B, ale za jakiś czas FIA rozwiązała grupę i Ferrari nigdy nie wystartowało. Na szczęście powstało prawie 280 egzemplarzy, które dzisiaj osiągają całkiem niezłe wyniki na aukcjach. Pojemność to niecałe 3 litry, ale GTO lat osiemdziesiątych potrafiło rozpędzić się w mniej niż pięć sekund do setki. Moim zdaniem jest jednym z najpiękniejszych Ferrari, jakie powstało.
Myślę, że przeznaczenie 26 minut na obejrzenie tego materiału da Wam sporo frajdy. Posłuchajcie najpierw o samym samochodzie, a później zobaczcie go na drodze. Jeśli kiedykolwiek zobaczycie 288GTO dajcie znać i prześlijcie zdjęcia!
Artykuły
Mercedes Klasy G Edition „Stronger Than The 1980s” – nowy rozdział legendy z lat 80.
klasykami.plSą samochody, które zmieniają się z każdą generacją – stają się bardziej opływowe, bardziej ekologiczne, bardziej „na czasie”. I jest Klasa G – maszyna, która przez cztery dekady nie miała potrzeby, by drastycznie się zmieniać. Ona po prostu była i nadal...
Psychodelia na czterech kołach: Rolls-Royce Phantom V Johna Lennona
klasykami.plW świecie klasyków nie brakuje samochodów z duszą. Ale są też takie, które wykraczają poza samą motoryzację — stają się artystycznymi manifestami, kulturowymi symbolami i niemymi świadkami zmieniającego się świata. Jednym z najbardziej barwnych przykładów...
Mercedes SL R129 księżnej Diany – samochód, który złamał protokół
klasykami.plWśród wszystkich samochodów, które przewinęły się przez ręce członków brytyjskiej rodziny królewskiej, tylko jeden zasłużył na miano „skandalicznego”. Nie był to egzotyczny bolid ani opancerzona limuzyna, ale elegancki, bordowy Mercedes-Benz SL 500...
Schlörwagen: najbardziej opływowy samochód świata, o którym nie słyszałeś
klasykami.plW świecie zabytkowych samochodów nie brakuje dziwactw i niezwykłych projektów. Czasem trafi się model, który wygląda jak z filmu science fiction, innym razem – jak dzieło szalonego artysty. Ale rzadko zdarza się, by pojazd stworzony w 1939 roku wyglądał...
Prima Aprilis? Nie. Saab naprawdę zbudował samochód z joystickiem
klasykami.plWyobraź sobie, że wsiadasz do samochodu np. taki SAAB. Odpalasz silnik, poprawiasz lusterka i... zamiast złapać za kierownicę, łapiesz joystick. Tak, JOYSTICK. Taki, jakim sterowałeś F-16 w dzieciństwie na komputerze, tylko że teraz tym ustrojstwem masz...
Aston Martin DB5 z filmu „Goldfinger” – motoryzacja w skali 1:18
klasykami.plAston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w historii kina i motoryzacji. Jego występ w filmie Goldfinger z 1964 roku uczynił go nieśmiertelną ikoną i bez wątpienia najfajniejszym gadżetem Jamesa Bonda. Firma AutoArt, znana z...