
Klasykami.pl
3 Grudnia 2018
Triumph TR3
Rob Slotemaker
Doskonalenie jazdy
Jak to się robiło w latach 60, czyli zapanuj nad klasykiem.

Coraz bliżej zima! To ten czas w roku, kiedy z pokerową miną mogę wejść w poślizg moim Mercedesem, posiadającym kosmiczne 90 koni wydobyte ze wszelakich zakamarków dwu i pół litrowego diesla. Żarty żartami, ale na jazdę w poślizgach, choć zapewne śnieg będzie przez tydzień lub dwa, dobrze jest się przygotować. Nie będę Wam opowiadał jak wtedy jeździć, ponieważ nie czuję się na siłach, aby o tym pisać. Za to pokażę krótki film jak się uczono tego kiedyś.
Na ten materiał trafiłem na stronie Road&Track, kiedy wertowałem ich arcyciekawe artykuły. Pierwsza zimowa opona powstała w 1934 roku, ale jak może wiecie w latach 60. opony zimowe nie były tak popularnym produktem, jakim są dzisiaj. Tak naprawdę wtedy nie było żadnej popularności jeśli chodzi o taki rodzaj ogumienia, chyba że mieszkałeś/aś w Finlandii i znałeś firmę Nokian.
Widoczny na filmie Triumph TR3 nie mógł się poszczycić żadnym świetnym systemem wspomagania. Osobą, która prowadzi czerwonego klasyka jest kierowca rajdowy Rob Slotemaker, który w 1956 roku założył w Holandii szkołę doskonalenia jazdy – szkoła ta istnieje do dzisiaj. Cztery lata później pojechał do Wielkiej Brytanii i tam na stale nawadnianym odcinku drogi, starał się nauczyć kierowców jak sobie radzić za kierownicą w trudnych warunkach lub po prostu w sytuacji beznadziejnej. Jedną z rzeczy jaką pokazuje to pulsacyjne hamowanie (oczywiście bez ABS, który wtedy nie istniał) lub fakt, że skręcenie kół na śliskiej nawierzchni podczas wciskania hamulca nic nam nie da.
Zobaczcie jak to się robiło kiedyś i jak Rob Slotemaker próbował uczyć kierowców. Dodam tylko, że Slotemaker był kierowcą rajdowym startującym w Le Mans lub Targa Florio. Brał również udział przy kręceniu filmu Le Mans z 1971 roku.
Artykuły
Beetle sphere, czyli co można zrobić z Garbusem
klasykami.pl 12 stycznia 2021Dziś kilka słów o interesujących dziełach sztuki, a mianowicie o samochodach VW skompresowanych w idealne kule i sześciany. Autorem tego pomysłu jest Ichwan Noor - indonezyjski artysta urodzony w 1963 roku. Od 2011 roku stworzył całą serię...
Joe Biden & Chevrolet Corvette Stingray: stanowisko prezydenta nie jest stworzone dla fanów czterech kółek
klasykami.pl 09 listopada 2020Wszystko wskazuje na to, że Joe Biden zostanie 46. prezydentem Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe, będzie najstarszym prezydentem w historii. Nawet przez chwilę żartowałem sobie, że walka pomiędzy Trumpem, a Bidenem, to jak wybór kolejnego...
Françoise Sagan i jej motoryzacyjne szaleństwa
klasykami.pl 8 listopada 2020 Znacie hasło „Pieniądze szczęścia nie dają, ale wolę płakać w Jaguarze niż w autobusie”? Dziś kilka słów o autorce tych słów – Françoise Sagan i jej motoryzacyjnych szaleństwach W słowniku tej francuskiej pisarki jednym z ulubionych słów...
Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica. Sprzedane!
klasykami.pl 03 listopada 2020Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica! Piękna nazwa, idealna na dzieła sztuki motoryzacyjnej, bo chyba tak można określić niektóre pojazdy tworzone na deskach kreślarskich projektantów nie bojących się odważnych pomysłów oraz wyzwań....
RUF Rodeo, czyli współczesny klasyk marki Porsche do szybkiej jazdy w terenie
klasykami.pl 23 marca 2020Patrząc na reklamy Porsche z pewnością nie pomyślimy sobie: o tak, ten wóz będzie idealnym wyborem do jazdy w dziczy lub terenie z prędkością 100 na godzinę. Niemiecki sportowy wóz wolałby chyba podążać po mocno utwardzonym asfalcie. Co jeśli...
Morgan zaprezentował zupełnie nowy model Plus Four – połączenie klasyki z nowoczesnością
klasykami.pl 17 marca 2020 Morgan to jedyna taka marka na świecie. Do dzisiaj produkują samochody z drewna i mają fanów na całym świecie. Niedawno Morgan ogłosił wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowego Plus Four. Patrząc na zdjęcia można by rzec, że wygląda niemal...