a

Auto Nostalgia 2015

klasykami.pl

19 maja, 2015

Początkiem ubiegłego weekendu miała miejsce piąta edycja ogólnopolskich targów pojazdów zabytkowych w Warszawie. Postanowiłem wziąć udział i odwiedzić to wydarzenie. Jeśli drogi czytelniku nie miałeś okazji być na Auto Nostalgie, to naprawdę powinieneś żałować.

Chociaż to już piąta edycja, osobiście odwiedziłem targi po raz pierwszy. W sobotę dotarłem na miejsce około godziny 15. Już w drodze mijając ulice, mogłem zauważyć kilka klasyków na drodze. Czułem, że miejsce targów jest niedaleko. Być może to zbieg okoliczności, ale minąłem przynajmniej cztery zabytkowe pojazdy po drodze. Z kulturalnym zachowaniem zaparkowałem na chodniku, jak reszta uczestników, i rozpocząłem zwiedzanie. A muszę przyznać, że było naprawdę wiele ciekawych rzeczy do zobaczenia.

 

 

IMG_6292

 

Na początku sporo czasu spędziłem na zewnątrz ponieważ już tam można było obejrzeć wiele ciekawych aut. Wydawało mi się, że panuje tam pewien spontan. Jedni przyjeżdżali zabytkami, inni odjeżdżali. Naprawdę fajna sprawa.

 

 

Np. taka Mazda. Dobrze napiszę, że ostatnio gościła na łamach Classic Auto?

 

 

„Amerykański” Mercedes. Paskudne są te zderzaki.

IMG_6294

 

 

Alpina serii 8. Niestety fotki auta jakoś brak. Widać kawalątek powyżej przy Mercedesach.

 

 

Moją uwagę zwrócił Mercedes 500E, czyli Porsche w skórze Mercedesa. Stał na stoisku firmy, która zajmuje się czyszczeniem przemysłowym. Ależ on był zmęczony.

 

 

Kosmiczna kierownica.

IMG_6285

 

 

No dobra, ile można stać na zewnątrz. Wchodzę do środka. Pierwsze co zauważyłem to ogrom hali. Zapewne ktoś kto był n-ty raz już się przyzwyczaił ale widać, że auto nostalgia to duża impreza.

 

 

Obniżony, ale spokojnie czary mary i może się podnieść do góry.

IMG_6390

 

Gdzie on tam włazi?

IMG_6359

 

 

Niewątpliwie największą powierzchnie zajmowały Mercedesy. Wystawa obejmowała 34 auta. Samochodów z gwiazdą na masce było więcej ale mówię o tej jednej wystawie. Oldtimery były pokazane od przedwojennych, kończąc na najmłodszych klasykach z lat 70/80. Przy każdej „epoce” stała ścianka z której można było się czegoś dowiedzieć.

 

 

Porsche również wykonało taką historyczną wystawę. Były rodzynki. Dwa prototypowe modele Porsche. Pierwszy to Porsche 984 Prototype, a drugi Porsche 911 Speedster Prototype. Oprócz tych dwóch aut można było obejrzeć model 356D Cabriolet, robił wrażenie, 928 Cabriolet, Boxster Spyder oraz współczesną 911 w wersji Carrera GTS Cabriolet.

 

 

Przechadzając się wśród stoisk i napawając się widokami trafiłem na stoisko obrazków i obrazów.

 

 

Idąc dalej, odwiedzam jeszcze ciekawsze stoisko. Stare broszury aut.

Naprawdę duża ilość ciekawych broszur, było tam niemal wszystko, niektóre kolekcjonerskie. Sam kupiłem jedną, kurdesz. Wiedziałem, że jak tam wejdę to na bilecie się nie skończy.

IMG_6466

 

 

Ciekawe dwa auta marki Maseratti stały na stosiku ClassicAuto. Zakochałem się. Spójrzcie na te kształty:

 

 

Dalej trafiam na 123 Coupe. Brązowa, I seria. Czyli dużo plusów ponieważ to mój ulubiony kolor dla beczki, no i PIERWSZA SERIA:

IMG_6445

 

 

Swego czasu miałem dwudrzwiową beczkę. Jest rewelacyjny, nigdy mnie nie zawiódł, a jak coś trzeba było kupić to płaciłeś miedziakami bo takie tanie części. Serio. Jeśli planujesz kupić klasyka, który będzie się wyróżniał, nie chcesz zastawiać domu, a na mechanice średnio się znasz, to bierz 123 Coupe. Polecam i myślę, że jeszcze kiedyś do niego wrócę. Ale wracając do naszego brązowego egzemplarza, to miał jeden duży minus, felgi:

 

 

Aż w oczy szczypało, matko bosko. Od razu bym je zdjął. Auto kojarzę z ogłoszeń i chyba już długo jest na sprzedaż. Na żywo, oprócz tych felg, robił pozytywne wrażenie.

Przechodzę do drugiej części hali. Sporo amerykańców:

 

 

Tak serio były też i takie fury:

 

 

Ten wóz wygrał wszystko! Piękny na swój sposób, ale porównajcie wygląd zewnętrzny z komorą silnika.

 

 

Sporo było firm zajmujących się renowacją aut, które przyprowadziły klasyki podczas odbudowy:

 

 

O, spójrz Janusz. Tutaj lipy nie ma:

IMG_6612

 

 

Było też stoisko firmy Unitra. Kojarzycie? Mam nadzieję. Wskrzeszona firma prezentowała sprzęt audio: Słuchawki, BOOM BOXY i takie tam:

IMG_6728

 

 

Stojąc przy tym aucie dzieciak obok mówił: a ten samochód zabijał ludzi! Racja, to prawie on gdyby nie to, że jest 4 drzwiowy. Oglądaliście Christine? Strach się bać 😉

 

 

Teraz wprowadzę lekki zamęt bo powracam do tej części hali gdzie już byłem i tak oto jestem na stoisku magazynu Auto Świat Classic, gdzie można było oglądać nasze polskie prototypy. Przykładowo Maluch z silnikiem z przodu.

 

 

Fiaty 500. Mógłbym jeździć.

 

 

O, a tutaj maska odstaje. A nie, to u każdego tak.

IMG_6866

 

 

Były też takie marki jak Mazdy, Subaru. Kombi skojarzyło mi się z serialem Breaking Bad.

 

 

I tak pomału już zbieram się do wyjścia, po drodze jeszcze spotykam Jaguara XJS w błękicie.

IMG_6917

 

 

Cieszę się, że znalazłem trochę czasu na odwiedzenie Auto Nostalgii. Świetna impreza. Masa klasyków bo podobno było ich ok 300. Nie wiem, nie liczyłem ale mogło tyle być. Warto dodać, że frekwencja była naprawdę spora. Nikt nie mógł czuć się zawiedziony bo dla każdego znalazło się coś miłego.

I tak na koniec, Pagoda na czarnych blachach.

IMG_6927

 

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Artykuły

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

Fotorelacja z MotoClassic Wrocław 2025

klasykami.plZamek Topacz. Wrocławskie przedmieścia, zapach kawy i starych samochodów. Tym razem wchodzimy „od tyłu” - impreza jeszcze się nie rozruszała. Najlepiej być tu rano. Tak zaczyna się dla mnie MotoClassic Wrocław 2025 - wydarzenie, które z roku na rok coraz...

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

Morgan Supersport – klasyka w nowym rytmie

klasykami.plKiedy patrzysz na nowe Morgany - Plus Six lub Plus Four - masz wrażenie, że czas się zatrzymał. Że marka stoi w cieniu swoich legendarnych roadsterów, trzymając się rzemieślniczego minimalizmu. Ale Supersport to dla marki nowy etap - Morgan wkracza w nową...

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

Mercedes Vision Iconic – nowoczesna wizja z duszą klasyki

klasykami.plWyobraź sobie samochód, który z jednej strony patrzy wstecz, do pięknych czasów, gdy auta miały charakter, indywidualność, długą maskę i duszę. Z drugiej strony mówi nam, że to nowoczesna wizja. W dużym skrócie właśnie taki jest Vision Concept od...

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

Tatra T97: licytacja czeskiego klasyka z Kanady zakończona!

klasykami.plPisaliśmy już o Tatrze T97 w ostatni czwartek na FB - zacząłem od przeglądania Bring a Trailer i trafił mi się czeski staroć wystawiony w Kanadzie. W tamtym momencie ktoś licytował za 13 000 USD… ale to, co wydarzyło się pod koniec aukcji, przeszło moje...

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

Porsche C88: Najdziwniejszy projekt z Zuffenhausen

klasykami.plKiedy myślimy „Porsche”, przed oczami mamy drapieżne 911 Turbo S, syczące jak wąż Carrera GT lub ziejące ogniem w Le Mans 917. To maszyny budowane dla prędkości, prestiżu i bezkompromisowej inżynierii. Co byś powiedział na to, że w muzeum w Zuffenhausen,...

0 0 votes
Article Rating