Klasykami.pl

18 Lipca 2018

Singer Vehicle Design

Porsche 964

Restomod

Legendarny Singer w formie: Porsche 911 chłodzone powietrzem, jakiego (naprawdę) świat nie widział

Moda na Restomody nadal trwa i nic nie wskazuje na to, aby miała się szybko skończyć. Podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed zaprezentowano najświeższy projekt marki Singer. Wygląda obłędnie.

O firmie Singer oraz ich Porsche było pisane w ubiegłym roku na klasykami.pl (kliknij tutaj). Wtedy też mogliśmy zobaczyć rendery prezentujące najbardziej odjechane Porsche 964, jakiego świat jeszcze nie widział. Singer jest już legendą wśród firm zajmujących się modyfikacjami oraz budową „na nowo” klasycznych Porsche, nie ma żadnych wątpliwości.

Prezentowane dzisiaj 964, to jedna z 75 sztuk jakie mają zostać zbudowane. W praktyce jest nowym samochodem, który wygląda jak klasyczny Porszak z przełomu lat 80 i 90. Projekt jest znany jako Dynamics and Lightweighting Study (DLS).  Kalifornijska firma współpracuje z kilkoma firmami oraz inżynierami, ale to z Williams Advanced Engineering ta współpraca jest najmocniej zacieśniona. Williams przy tym projekcie odpowiedzialny jest za szereg ulepszeń dotyczących silnika, podwozia oraz nadwozia, a tych modyfikacji jest naprawdę sporo.

Chłodzony powietrzem silnik to zmodyfikowana 4-litrowa szóstka o mocy 500KM. Wkręca się na 9000 obrotów i jest diabelską jednostką, w której niektóre elementy zostały wykonane z tytanu oraz magnezu. Jak na Singera przystało, modyfikacji mamy znacznie więcej. Spójrzcie tylko na to nadwozie! Przeprojektowane po to, aby uzyskać lepszą aerodynamikę. Każdy panel to włókno węglowe. Wszystko po to, aby było szybciej, lżej, agresywniej no i co ważne, fajniej!

Bosch zajął się modyfikacją systemu ABS, EPC oraz kontroli trakcji. Systemy w samochodzie można wyłączyć, dzięki czemu Porsche staje się przerażającą maszyną, której nawet kierowca powinien się bać. Skrzynia biegów jest wykonana z magnezu, a dostarczyła ją firma Hewland. Felgi wyglądają jak te w klasycznych Porsche, ale zostały wykonane na zamówienie przez BBS, również z magnezu – takim oto sposobem 964 ma fuchs’y o rozmiarze 18 cali.

Ten samochód to w tej chwili najmocniej zmodyfikowane Porsche ze znaczkiem Singera. Naszym zdaniem jest piękny, dopracowany z każdej strony. W kościach czujemy, że Singer jeszcze nie raz zagości na klasykami.pl. Czekamy tylko na jakieś mocne kino z Singerem w roli głównej.

Artykuły

Wiesmann powraca do żywych!

Klasykami.pl 15 Sierpnia 2018 Wiesmann Roadster Newsy motoryzacyjne Wiesmann powraca do żywych! Jeremy Clarkson powiedział kiedyś, że jest to idealny brytyjski roadster, ale produkcji niemieckiej. Obecnie pojawiają się plany wielkiego powrotu tego Brytyjczyka, u...

MotoLegends KLASYKI NA NOWO

motolegends.pl 12 sierpnia 2018 Przedstawiamy Wam gościnny wpis organizatora imprezy MotoLegends, która odbyła się w dniach 16-17 czerwca. Zapraszamy do obejrzenia obszernej fotorelacji, Klasykami.pl. 16 i 17 czerwca 2018 roku w Expo Silesia odbyła się pierwsza edycja...

Mercedes-Benz AMG CLK GTR: egzemplarz nr 9 idzie pod młotek.

Klasykami.pl 2 Sierpnia 2018 Mercedes-Benz Grupa FIA GT1 RM Sotheby's Monterey Mercedes-Benz AMG CLK GTR: egzemplarz nr 9 idzie pod młotek „A hypercar is a more advanced version of a supercar, such as the Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, or the McLaren P1” U nas...