Klasykami.pl

14 Lutego 2018

Jaguar

D-type

Aktualia

Jaguar D-type, którego widzisz powyżej osiągnął astronomiczną cenę na aukcji w Monterey w 2016 roku. Kupujący musiał zapłacić 21 780 000$.

Jaguar D-type: legenda tworzona na nowo

Jaguar Classic po raz kolejny udowadnia, że nie jest wyłącznie magazynem starych części do angielskich kotów lub że zajmuje się wyłącznie renowacją klasycznych egzemplarzy marki. Takie ambicje stawiania kolejnych, bardzo trudnych wyzwań, ciężko będzie spotkać gdziekolwiek indziej.

Pierwszym dużym projektem było ogłoszenie, a następnie zbudowanie w latach 2014-15 Jaguara E-type Lighweight. Stworzono 6 egzemplarzy E-type z aluminium. W latach 1963 zbudowano takich Jaguarów dwanaście sztuk, a planowano osiemnaście. Kolejnym dużym projektem, który postawił poprzeczkę jeszcze wyżej dla całej ekipy, była budowa Jaguara XKSS. Tutaj również projekt miał na celu uzupełnienie planowanych ilości i ostatecznie osiągnięcie zamierzonej liczby wyprodukowanych aut. Plan zakładał zbudowanie 9 sztuk XKSS i ostatni z nich wyjedzie w tym roku z fabryki. Przypomnę tylko, że w latach 50, docelowo miało powstać 25 egzemplarzy. Plany pokrzyżował pożar w fabryce Jaguara. Stworzono 16 sztuk, a pozostałe dziewięć karoserii trafiło na złom po pożarze.

Nowinka z tego miesiąca udowadnia, że Jaguar Classic reprezentuje najwyższe umiejętności oraz doświadczenie inżynierów, którzy w chwili obecnej poświęcają uwagę modelowi D-type.

Podobnie jak w przypadku poprzednich modeli, które zbudowano na przestrzeni ostatnich 3 lat, każdy szczegół zostanie wiernie odtworzony i ręcznie zbudowany. Realizacja tego projektu to sztuka i tylko prawdziwi artyści są w stanie wykonać na nowo legendę jaką jest typ D. Pamiętajmy, że te auta są budowane od zera. Zaplanowano zbudować 25 egzemplarzy i powód znowu jest identyczny jak w przypadku E-type oraz XKSS. Planowana liczba wyprodukowanych egzemplarzy to 100 sztuk, a pół wieku temu fabrykę opuściło 75 aut. Jaguar opowiada, że to ich obowiązek dokończyć produkcje legendarnych Jaguarów. Może to trochę na wyrost i zagrywka marketingowa ponieważ te 25 sztuk modelu D miało zostać przerobione na model XKSS… Jak pisałem powyżej, XKSS wyprodukowano 16 sztuk, a 9 brakujących jest już prawie na ukończeniu. Trochę się czepiam i gdybym nie trafił na to w artykule sprzed tygodnia, w ogóle bym o tym nie wspomniał – warto pamiętać i wiedzieć, że filozofia Jaguara oraz pomysł budowy nowych (starych) klasyków Jaguara jest czymś niezwykłym ale jest jeszcze jeden mały minus. Wszystkie te samochody nie mogą wyjechać na drogę publiczną. Nie są one budowane w zgodzie z homologacją i prawdopodobnie nigdy nie zobaczymy ich na drodze. Myślę jednak, że to nie będzie stanowiło żadnego hamulca do zakupu nowego D-type, który będzie tak samo pożądany jak historyczne egzemplarze.

Artykuły

Wiesmann powraca do żywych!

Klasykami.pl 15 Sierpnia 2018 Wiesmann Roadster Newsy motoryzacyjne Wiesmann powraca do żywych! Jeremy Clarkson powiedział kiedyś, że jest to idealny brytyjski roadster, ale produkcji niemieckiej. Obecnie pojawiają się plany wielkiego powrotu tego Brytyjczyka, u...

MotoLegends KLASYKI NA NOWO

motolegends.pl 12 sierpnia 2018 Przedstawiamy Wam gościnny wpis organizatora imprezy MotoLegends, która odbyła się w dniach 16-17 czerwca. Zapraszamy do obejrzenia obszernej fotorelacji, Klasykami.pl. 16 i 17 czerwca 2018 roku w Expo Silesia odbyła się pierwsza edycja...

Mercedes-Benz AMG CLK GTR: egzemplarz nr 9 idzie pod młotek.

Klasykami.pl 2 Sierpnia 2018 Mercedes-Benz Grupa FIA GT1 RM Sotheby's Monterey Mercedes-Benz AMG CLK GTR: egzemplarz nr 9 idzie pod młotek „A hypercar is a more advanced version of a supercar, such as the Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, or the McLaren P1” U nas...