klasykami.pl
22 kwietnia 2018
Dokładnie tydzień temu odbyła się ósma edycja znanej Auto Nostalgii. To jedna z kilku stołecznych imprez, którą odwiedzam nie pierwszym raz. W tym roku wszystko się pozmieniało! Tegoroczna edycja była dużą próbą zmian w organizacji tego (co by nie gadać) ważnego wydarzenia.
Auto Nostalgia w ubiegłych latach odbywała się w drugi weekend maja. Pierwszą zmianą w tym roku było przesunięcie imprezy na drugi weekend kwietnia. Najważniejsza zmiana jaka zaszła, to miejsce imprezy. Wcześniejsze edycje organizowano w hali targowej na ulicy Marsa. Pamiętam, że to były pierwsze „większe” targi klasycznej motoryzacji jakie odwiedziłem. Później pojawiła się druga impreza, która bardzo chciała odbywać się w tym samym czasie. Zapewne stąd również takie zmiany w tym roku. Tegoroczna edycja odbyła się na PGE Narodowym, co budzi różne emocje oraz przemyślenia.
Początkowo, kiedy dowiedziałem się o nowym miejscu, pomyślałem, że impreza będzie się odbywać na murawie stadionu. Pomysł byłby bardzo dobry, ale po chwili zastanowienia zadałem sobie pytanie, czy to nie jest przypadkiem zbyt drogie? Kolejna myśl, to pomieszczenia wewnątrz stadionu, ale tutaj również się pomyliłem. Cała impreza odbyła się na koronie stadionu.
Zaletą imprezy były wystawiające się kluby zrzeszające właścicieli danej marki. Dzięki temu mogliśmy spotkać klub Lancii, Porsche lub Mercedesa „MB /8”. Ten ostatni zaprezentował trzy generacje modelu klasy S lub W115 z pierwszej serii. Jednym z ciekawszych aut, które można było obejrzeć podczas Auto Nostalgii, było Porsche 356C. Nie chce nawet myśleć jaki jest potrzebny stan konta aby móc wyprowadzać taki samochód na weekendowe spacery. Szczękę zbierałem z podłogi. Jeszcze przed spotkaniem z Porsche oglądałem W113 z niespotykanym połączeniem kolorów. Na dwóch zdjęciach możecie zobaczyć ten samochód i kolor jego wnętrza. Pagoda to wyjątkowy oldtimer ale ten konkretny, to biały kruk!
Ciekawych aut było więcej i dla nich warto było imprezę odwiedzić. Mieliśmy Fiata Abarth, Lancie Delta Integralę, której nie jestem wielkim fanem, ale biały egzemplarz był tak dobry, że napatrzeć się nie mogłem. Dalej mieliśmy Vespe 400 lub zabawny mikrosamochód LAWIL. Tym najciekawszym autem imprezy był Amphicar. Podobno słabo jeździł i słabo pływał, a sam pomysł wydaje się być srogo pokręcony. To prawdziwy biały kruk, którego nigdy wcześniej na oczy nie widziałem. Jeśli któreś auto miałoby dostać nagrodę za najciekawszy samochód, to moim wyborem byłby Amphicar.
Auto Nostalgia 2018 oceniam jako eksperyment oraz próbę zmian w organizacji. Liczę na to, że najstarsze targi zabytkowej motoryzacji powrócą w przyszłym roku do tradycyjnej halowej wystawy. Impreza na stadionie była ciekawą odskocznią ale myślę, że są lepsze miejsca na organizowanie takiego wydarzenia. Trzymam kciuki!
Pod stadionem też się działo…
Artykuły
Na sprzedaż Mercedes-Benz 123 280CE z przebiegiem niecałych 5000 kilometrów. Cena takiego klasyka powala!
klasykami.plMercedes-Benz 123, czyli popularna beczka. Wszyscy go znają. W latach dziewięćdziesiątych, a nawet na początku XXI wieku był naturalnym elementem krajobrazu wielu miast, postojów taksówek i osiedlowych parkingów. Najczęściej to się tyczyło sedana, rzadziej...
Oldtimer Meeting Toruń 2024: to już nasza tradycja rozpoczęcia sezonu
klasykami.plKiedy na własnym podwórku spotykają się klasyki ciężko przejść obok obojętnie. Większość staroci jeszcze jest w głębokim śnie, ale nie w Toruniu. Tutaj budzimy się do życia nieco wcześniej. Jak co roku mógłbym napisać, że Oldtimer Meeting to nieduża...
Ferrari skradzione kierowcy F1 Gerhardowi Bergerowi odzyskane 28 lat później
klasykami.plKradzież samochodu to bolesne doświadczenie. Tak myślę, choć na szczęście nigdy tego nie odczułem na własnej skórze (i mam nadzieję, że nie odczuję, czymkolwiek bym jeździł). Czy samochody się odnajdują? Zapewne to zależy, ale warto odnotować, że w...
Film biograficzny o Enzo Ferrari na dużym ekranie! Czekałem długo, ale czy było warto?
klasykami.plO tym, że Michael Mann chce zrobić film o Ferrari, można było czytać już parę lat temu. Podobno już 20 lat temu reżyser wymyślił sobie film o Enzo, ale dopiero teraz się udało. Warto było czekać? Kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny, nie ukrywam,...
Ferrari 330LM / 250GTO #3765LM: jeden z najważniejszych samochodów wyścigowych Ferrari lat 60-tych
klasykami.plPięć lat temu pisząc o prywatnej transakcji, której przedmiotem sprzedaży było srebrne Ferrari 250GTO, wpis zakończyłem słowami „Będzie coraz drożej, dlatego, jeśli chcecie kupić stare Ferrari, nie czekajcie zbyt długo”. Można przypuszczać, że miałem...
Retro Motor Show 2023 w Poznaniu: targi motoryzacyjne warte odwiedzenia
klasykami.plNajwiększe i najważniejsze wydarzenie motoryzacji klasycznej pod dachem w Polsce. Pisałem o tym już na Facebooku, ale warto to napisać raz jeszcze. Jeśli chcecie się wybrać na targi zabytkowych samochodów w tym kraju i bez rozczarowania opuścić ostatnie...